Välkommen till vernissage!

Fotokonstnären och diktaren Jim Olin Gardmo ställer ut sin fotokonst i Solna kommande vecka. Utställningen har kommit till med stöd av Nytida Anemon personlig assistans, där Jim är assistanskund.

Jim Olin Gardmo är bosatt i Stockholm och det här är hans första utställning. Så här berättar han själv om sin konst:

”Konst har alltid varit något viktigt för mig, det har varit där jag har känt att jag kan prestera och där jag kan hitta något där jag inte rent fysiskt begränsas, eftersom jag annars är fysiskt begränsad då jag har en muskelsjukdom. Att vara annorlunda är en känsla som har drivit mig till att filosofera mycket om utanförskap, känslor och likheterna samt skillnaderna mellan människor. Men också även filosofiska tankar om liv och död och vad meningen med allt är, Detta är det som i grunden inspirerar mig.

Detta tar sig utryck i medier som är digitala, bland annat av fysiska skäl men också för att det öppnar för möjligheter att utrycka mig i flera skikt. Både visuellt och genom det skrivna ordet. Jag skriver ofta dikter som får ganska stort utrymme i mina arbeten då det tillför ytterligare perspektiv och dimensioner. Det medium jag helst arbetar med är främst digitalt fotografi och digital fotomanipulation då det passar bra till text.”

Jim Olin Gardmos foton visas på Nytida/Ambeas huvudkontor vid Solna Strand. Media är välkomna till vernissagen:

Tid:                    Tisdagen den 16 februari kl 16.30

Plats:                 Ambeakontoret, Vretenvägen 13 B, plan 3, Solna

Så kommer du enklast hit: T-bana till Solna Strand, gå direkt till höger vid utgången och korsa gatan. Gå in via dörrarna till vänster om Restaurang Villa Wera. Ta hiss B längst in i entrén.

För mer information, kontakta Nytida/Ambea marknads- och kommunikationsavdelning, Pia Säwe, telefon 0733-771410.

Varmt välkommen!

Nytida är Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till barn, unga och vuxna med medicinsk eller social funktionsnedsättning. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea. www.nytida.se