Tyska druvkärnor värmer svenska axla.

Report this content

Nyttadesign lanserar en ny värmeprodukt i sin serie Hot/cold, det är en mjuk värmesjal av ekologisk bomullstrikå fylld med druvkärnor från tyska vingårdar. Sjalen knyts på och kommer att värma många svenska nackar, magar och ryggslut i vinter.

Kombinationen druvkärnor och trikå ger en flexibel och mjuk sjal som värms i mikrovågsugn eller vanlig ugn. Den håller värmen i 20 – 40 minuter. Eftersom druvkärnorna tål vatten kan man genom att spraya sjalen med vatten innan den värms i mikron få en intensivare värme. Hela sjalen kan tvättas för hand.

Värmesjalen är 2.10 meter lång 20 cm bred och väger strax under 1 kilo. Kärnorna ligger i fyra kanaler på mitten av kudden. REK-pris 340 kronor.

Sjalen fungerar även som stöd för huvuden på resa för den som gärna slumrar in i sittande ställning.

Nyttadesign finns i monter C18:51 på Allt för hälsan.

Nyttadesign erbjuder vardags- och egenvårdsproduter som ökar välbefinnande för både människor och natur. Företagets grundare Eva Lundkvist och Josephine Drakenberg tar stort ansvar för hur tillverkning och materialval påverkar människor, djur och natur och står för en långsiktigt hållbar resursanvändning.

Företagets produkter säljs via design- köksutrustnings- hälsokost- hjälpmedels och ekobutiker samt företagets hemsida www.nyttadesign.se

För mer information kontakta:

Eva Lundkvist, marknadsföring och produktion

070-452 68 17, eva@nyttadesign.nu