NYX Interactive levererar nästa generations Bingo och andra produkter till Svenska Spel

Report this content

NYX Interactive och Svenska Spel har lanserat nästa generations bingo och lotteriplattform.
Projektet baseras på NYX spelplattform och Svenska Spels krav på konkurrensmässig funktionalitet. Svenska Spel lanserade bingo på internet redan 2002 och nu är det dags att ta ett nytt steg på marknaden med flera nya funktioner inom spelupplevelser som ansvarsfullt spelande.

”Med den nya plattformen tar vi på Svenska Spel en förstärkt position i den allt hårdare konkurrensen på den svenska marknaden. För att behålla marknadsledarskapet krävs innovation, snabbhet, flexibilitet och ständiga nyheter. Med NYX Interactive plattform och produkt kommer vi att skapa dessa förutsättningar.” säger Mikael Franzén, Chef för Affärsområde svenskaspel.se

Med Nyx Interactives plattform kommer unik funktionalitet som olika former av turneringsspel, WebTV-sändning, tilläggsspel som spel på udda eller jämnt nummer, utvecklad jackpottfunktionalitet, skapa bingorum etc. Tjänsterna är världsunika och tar bingo till en ny nivå.
"Vi har tagit en marknadsledande position inom området för bl.a. bingo och lotterimarknaden. Det är givetvis ytterst viktigt att vi kan utveckla vår teknik och våra produkter och då också med den absolut största operatören på den svenska marknaden inom området. Svenska Spel är ju också en av de mest innovativa, säkerhetsdrivna och framåtriktade speloperatörerna inom den statliga spelmarknaden vilket givetvis speglar vår kvalitet på en hög nivå. I och med vårt utmärkta samarbete med Svenska Spel kan vi nu lansera nästa generations bingo och där de svenska bingospelarna får möjlighet att ta del av underhållningen. ”säger Staffan Lindgren, VD NYX Interactive.

Nyx Interactive har på mycket kort tid etablerat sig som ledande leverantör av teknik och produkter till spelindustrin. Företaget har framgångsrikt bevisat sina kunskaper inom området vilket har lett till att en rad framgångsrika operatörer inom både statligt reglerade spelbolagsvärlden som den traditionellt EU-reglerade spelvärlden valt NYX Interactive som leverantör.

Taggar: