"Enclave" gräver guld i USA

Report this content

"Enclave" gräver guld i USA O3 Games helägda dotterbolag Starbreeze Studios pågående utvecklingsuppdrag Enclave blev i Los Angeles, under branschmässan E3, tilldelat utmärkelsen "Best of E3" inom action genren för Xbox av IGN. Enclave var dessutom en av två "Runners Up" till bästa Xbox titel efter Oddworld: Munch´s Oddysee. Enclave utvecklas i första hand för Xbox och kommer att lanseras under våren 2002. Xbox, som är Microsofts nya spelkonsol, har premiär i USA i november och i Europa i början av nästa år. "För första gången utsattes Enclave för konkurrens från världens främsta spelutvecklare. Det är glädjande att IGN rankar Enclave före titlar som Microsofts "Halo" och Segas "Jet Set Radio Future". Ett erkännande som detta visar att vi är på rätt väg och att Enclave håller de utlovade kvalitetskraven. Vi ser fram emot lanseringen", säger Daniel Benitez, VD på O3 Games. Läs mer på: http://xbox.ign.com/news/35170.html För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för både PC- och konsolmarknaden. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 27 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00840/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00840/bit0002.pdf