O3 Games får ny miljonorder av TDK

O3 Games får ny miljonorder av TDK O3 Games, noterat på AktieTorget, tecknar tilläggsavtal till spelutvecklings-uppdraget Templar värt flera miljoner kronor. Avtalet tecknas med TDK Mediactive och avser utvecklingen av Templar för ytterliggare en spelkonsol. "TDK är mycket nöjda med vad vi levererar och ger oss utökat förtroende i form av ett tilläggsavtal. Med tilläggsavtalet har vi betydligt större möjligheter att få royalty från den framtida försäljningen av spelet", säger Daniel Benitez, VD O3 Games. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 0708-738888, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com O3 Games utvecklar digital interaktiv underhållning för världsmarknaden och gör video- och datorspel för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation2 samt Nintendo Gamecube. O3 Games ligger i Uppsala och sysselsätter idag cirka 70 personer. O3 Games är noterat på AktieTorgets lista och handlas i OM Stockholmsbörsens SAX-system. O3 Games grundades 1998 och har sedan start haft en kraftig tillväxt. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/08/20020808BIT00340/wkr0002.pdf