O3 Games godkänd utvecklare för Microsoft Xbox

O3 Games godkänd utvecklare för Microsoft Xbox O3 Games och dess dotterbolag Starbreeze Studios är nu godkända som utvecklare av spel till Microsofts storsatsning på konsolmarknaden. Xbox lanseras över hela världen under Q4-2001 och förväntas bli en stor succé. Hela spelvärlden talar om Xbox, den enskilt största händelsen inom den digitala underhållningsvärlden på länge. Både förläggare och utvecklare slåss om att få en titel lanserad under konsolens första år på marknaden. Microsoft väljer ut både spel och utvecklare med stor omsorg. Alla vill vara med men det är långt ifrån alla som klarar Microsofts hårda kriterier. "Att Microsoft godkänner oss för Xbox är den bästa kvalitetsstämpel man kan få. Chansen till god försäljning och vinst ökar i allmänhet för konsolspel och i synnerhet för Xbox då Microsofts marknadsföring med stor sannolikhet kommer fokusera hela spelvärlden runt sin konsol. ", säger Daniel Benitez VD på O3 Games och fortsätter: "Konsolernas marknadsandel ökar för varje år som går, en trend som förväntas fortsätta de närmsta åren. PC kommer fortsätta vara den dominerande plattformen inom vissa genrer som exempelvis RTS (Realtidsstrategi). Vi är glada att O3 Games nu utvecklar spel för båda världar." "Vi kommer inom kort att presentera ett projekt för release på Microsoft Xbox. Vår förhoppning är även att under våren ansöka om Xbox godkännande för ytterligare ett projekt", avslutar Daniel Benitez. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för både PC- och konsolmarknaden. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 31 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00190/bit0002.pdf