O3 Games i nytt utvecklingsuppdrag

O3 Games i nytt utvecklingsuppdrag Spelutvecklingsbolaget O3 Games, som under de senaste fem veckorna tecknat order värda drygt 22 Mkr, tecknar ytterligare ett avtal. Utvecklingsuppdraget sluts med en världsledande förläggare och riktar sig mot spelkonsolerna Nintendo Gamecube och Nintendo GameBoy Advance. På begäran av uppdragsgivaren tillkännages för närvarande inga ytterligare detaljer. "Vi är fortfarande ett litet flexibelt bolag men med grundförutsättningar som nästan enbart är förunnat betydligt större spelutvecklare. Jag tänker då på våra möjligheter att leverera spel till samtliga större spelkonsoler. Det känns därför som ytterligare en fjäder i hatten att få möjlighet att leverera även till den handhållna spelkonsolen Nintendo GameBoy Advance. Vi utvecklar sedan tidigare till de stationära spelkonsolerna Nintendo Gamecube, Microsoft Xbox och Sony Playstation 2", meddelar Daniel Benitez, VD för O3 Games. Nintendo, Game Boy, och Gamecube är varumärken tillhörande Nintendo of America Inc. (c) 1989, 2001 Nintendo of America Inc. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation och Nintendo GameCube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 31 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00200/bit0002.pdf