O3 Games säljer utvecklingsuppdrag

O3 Games säljer utvecklingsuppdrag O3 Games, noterat på AktieTorget, säljer utvecklingsuppdraget Tremors till samarbetspartnern Rock Solid Studios för 2 Mkr. Tremors har utvecklats på uppdrag av amerikanska Conspiracy Entertainment i samarbete med svenska Rock Solid Studios. "Tremors eller Hotet från underjorden som filmlicensen heter på svenska är ett starkt koncept och är väl lämpat för Rock Solids landskapsmotor. För vår del handlar det om att renodla vår portfölj till att endast innefatta projekt som bygger på vår egen grafikmotor. Dessutom kan vi på det här sättet få en stor del av det förväntade överskottet i ett tidigt skede samtidigt som vi minskar vår exponering mot den amerikanska dollarn", säger Daniel Benitez, VD för O3 Games. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 0708-738888, skriv till info@o3games.com eller besök www.starbreeze.com. O3 Games utvecklar digital interaktiv underhållning för världsmarknaden och gör video- och datorspel för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation2 samt Nintendo Gamecube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 55 anställda. O3 Games är noterat på AktieTorgets lista och handlas i OM Stockholmsbörsens SAX-system. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. O3 Games grundades 1998 och har sedan start haft en kraftig tillväxt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00270/wkr0002.pdf