O3 Games tecknar avtal värda 12 MSEK

O3 Games tecknar avtal värda 12 MSEK O3 Games tecknar avtal värda 1.150.000 USD, motsvarande cirka 12 MSEK, för utvecklingsuppdrag riktat mot spelkonsolen Microsoft Xbox samt PC CD- rom mediet. Avtalen sluts med SWING! Entert@inment Media AG som är en av tysklands ledande förläggare av digital underhållning och löper under 12 månader. "Det är oerhört tillfredställande att kunna presentera ytterligare en stor order från SWING! drygt två veckor efter den förra ordern om cirka 8,5 Mkr. Vårt positioneringsarbete mot konsoler börjar ge ordentlig utdelning", säger Daniel Benitez, VD O3 Games. "Det är extra intressant att uppdraget i första hand kommer att riktas mot spelkonsolen Microsoft Xbox. Vi utvecklar ju sedan tidigare på uppdrag av SWING! datorspelet Enclave för Xbox som har fått mycket positiv respons från ett flertal olika håll", avslutar Daniel Benitez. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation och Nintendo GameCube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 26 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/17/20010917BIT01000/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/17/20010917BIT01000/bit0002.pdf