O3 Games tecknar avtal värda 8,5 MSEK

Report this content

O3 Games tecknar avtal värda 8,5 MSEK O3 Games helägda dotterbolag Starbreeze Studios AB tecknar avtal värda 830.000 USD, motsvarande cirka 8,5 MSEK, för utvecklingsuppdrag riktat mot spelkonsolerna Sony Playstation 2 och Nintendo GameCube. Avtalen sluts med SWING! Entert@inment Media AG som är en av tysklands ledande förläggare av digital underhållning och löper under 11 månader. Det faktum att spelkonsolerna vinner marknadsandelar på bekostnad av vikande försäljning av datorspel riktat mot PC CD-rom, vilket för övrigt ligger i linje med O3 Games positioneringsarbete under året, gör det än roligare att berätta att O3 Games har fått förtroendet av SWING! att utveckla spel för både Sony Playstation 2 och Nintendo GameCube, säger Daniel Benitez, VD O3 Games. Vi utvecklar sedan tidigare på uppdrag av SWING! datorspelet Enclave riktat mot spelkonsolen Microsoft Xbox. Med de nya uppdragen kommer bolaget att ha kompetens som sträcker sig över de tre stora spelkonsolerna samt PC. Förläggarna vill gärna arbeta med utvecklare som behärskar samtliga plattformar men det finns mycket få utvecklare som klarar det idag. Det här genombrottet gör att jag med tillförsikt ser fram emot O3 Games framtida utveckling, avslutar Daniel Benitez. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation och Nintendo GameCube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 26 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00340/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00340/bit0002.pdf