O3 Games tecknar nya utvecklingsuppdrag

O3 Games tecknar nya utvecklingsuppdrag O3 Games har tecknat två nya utvecklingsuppdrag med en amerikansk förläggare. Det ena uppdraget gäller utvecklingen av ett spel riktat mot spelkonsolen Nintendo Gameboy Advance och bygger på en licens från en kommande film. Det andra uppdraget gäller en prototyp som kan komma att leda till ett större utvecklingsuppdrag riktat mot Nintendo Gamecube, också den bygger på en känd filmlicens. Utvecklingsuppdragen är finansierade med förskottsroyalty och kommer att påbörjas under februari 2002. På begäran av uppdragsgivaren tillkännages för närvarande inga ytterligare detaljer. "O3 Games har under de senaste månaderna fokuserat på att öka produktionskapaciteten för att kunna hantera ytterligare utvecklingsuppdrag parallellt. Det är viktigt att skapa förutsättningar för att kunna svara på den ökande efterfrågan vi kan utläsa från befintliga och potentiella kunder. Vår strategi fokuserar på kontrollerad tillväxt under lönsamhet", säger Daniel Benitez, VD på O3 Games. Nintendo, Game Boy, och Gamecube är varumärken tillhörande Nintendo of America Inc. (c) 1989, 2001 Nintendo of America Inc. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation och Nintendo GameCube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 36 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista www.aktietorget.se . Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00410/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00410/bit0002.pdf