O3 Games tecknar nytt avtal värt 27 Mkr

O3 Games tecknar nytt avtal värt 27 Mkr O3 Games, noterat på AktieTorget, tecknar utvecklingsavtal värt 2,9 miljoner euro, motsvarande cirka 27 Mkr. Utvecklingsuppdraget sluts med en befintlig kund och ytterligare detaljer väntas kunna presenteras i samband med bokslutskommunikén den 29 augusti. "Vi är mycket nöjda med vad vi har presterat så här långt. Det senaste halvåret har vi tecknat order värda cirka 100 Mkr - varav ett utvecklingsuppdrag om cirka 20 Mkr har sålts. Vi har tre bra utvecklingsteam i produktion och ett fjärde under uppbyggnad. Det fjärde teamet förväntas vara i produktion i slutet av 2002. Under året har vi märkt en kraftigt ökad efterfrågan av våra tjänster. Det gör att vi med omsorg kan välja våra uppdrag", säger Daniel Benitez, VD O3 Games. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 0708-738888, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com O3 Games utvecklar digital interaktiv underhållning för världsmarknaden och gör video- och datorspel för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation2 samt Nintendo Gamecube. O3 Games ligger i Uppsala och sysselsätter idag cirka 70 personer. O3 Games är noterat på AktieTorgets lista och handlas i OM Stockholmsbörsens SAX-system. O3 Games grundades 1998 och har sedan start haft en kraftig tillväxt. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/01/20020801BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/01/20020801BIT00140/wkr0002.pdf