O3 Games utvecklar spel åt Conspiracy

O3 Games utvecklar spel åt Conspiracy O3 Games, noterat på AktieTorget, tecknar avtal med amerikanska förläggaren Conspiracy Entertainment. Uppdraget avser ett spel baserat på, den av Universal Studios ägda, filmlicensen "Tremors". O3 Games kommer att utveckla titeln i samarbete med den svenska utvecklaren Rock Solid Studios, vars personal tidigare utvecklat spel som Europa Universalis I och II. Uppdraget är värt ca 21 Mkr. "Conspiracy är en förläggare på frammarsch med hemmabas i Los Angeles. För en dryg vecka sedan tecknade bolaget ett treårigt distributionsavtal med Vivendi Universal Games", säger Daniel Benitez, VD för O3 Games. "Hotet från underjorden, som Tremors heter i Sverige, handlar om jättelika maskliknande varelser som genom vibrationer känner av vart dess byte befinner sig. Det är som filmen Hajen fast på land", fortsätter Daniel Benitez. "Tremors utspelar sig mestadels i jättelika utomhusmiljöer och det var ett av skälen till att vi inledde samarbetet med Rock Solid Studios. Deras 3D-motor är en av de starkaste landskapsmotorerna på marknaden och utvecklarna har lång erfarenhet av spelutveckling", avslutar Daniel Benitez. För ytterligare information, kontakta VD Daniel Benitez på 018-12 28 00, skriv till info@o3games.com eller besök www.o3games.com. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för PC, Microsoft Xbox, Sony Playstation och Nintendo GameCube. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 52 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00140/wkr0002.pdf