O3 Games utvecklar spel tillsammans med världsmästarna i Starcraft#

O3 Games utvecklar spel tillsammans med världsmästarna i Starcrafttm Guillaume Patry och Victor Martyn, båda officiella världsmästare i Starcrafttm, världens framgångsrikaste strategispel, har tillsammans med O3 Games påbörjat utvecklingen av nästa generations datorspel. The Epsilon Conflict, som spelet heter, tar strategigenren ett stort steg framåt och kommer att premiärvisas på E3 i Los Angeles för utvalda förläggare. "Guillaume och Victor har under några månader följt med, och varit delaktiga i, processen att ta fram ett designdokument för Epsilon. Vi är mycket glada att två av spelvärldens frontfigurer väljer att samarbeta med O3 Games" säger Daniel Benitez VD O3 Games. Guillaume fick spelvärldens ögon på sig när han 1999 vann officiella VM i Starcrafttm. Han har sedan dess flyttat från Kanada till Korea, där "professional gaming" är landets femte största sport efter bland annat pingis, badminton och fotboll. Han har sedan dess vunnit över 100.000 USD i prispengar, vilket gör honom till den mest framgångsrike spelaren. "Jag ser fram mot att hjälpa till med utveckling och betatestning av The Epsilon Conflict. Min erfarenhet i kombination med O3 Games kunskap om spelutveckling kan bara resultera i en sak, nästa stora titel inom "professional gaming" säger Guillaume Patry. Martyn blev officiell världsmästare i Starcrafttm 1998 och har varit bland de tio bästa i tre olika strategispel. Han var pionjär inom "professional gaming" när han som första spelare i världen flyttade till Sydkorea från Sverige för att på heltid ägna sig åt datorspel. Victor Martyn: "Jag finner det mycket tillfredställande att ta en roll där jag hjälper till att utveckla nästa generations strategispel. "Professional Gaming" är oinmutad mark och att jobba tillsammans med några av de mest talangfulla människorna i branschen tilltalar mig mycket" "Vi har nyligen påbörjat förhandlingar om världsrättigheterna till spelet. Med Victor och Guillaume som ambassadörer förväntar vi oss stor uppmärksamhet runt Epsilon" avslutar Daniel Benitez. För vidare information: Nicklas Dunham, Marketing Manager, O3 Games AB / Starbreeze Studios AB Phone +46 18 122833 E-mail: n.dunham@o3games.com Kontakta: Guillaume Patry, Victor Martyn E-mail: marco@o3games.com Länkar The Epsilon Conflict, official homepage http://www.epsilonconflict.com Battletop, professional gaming site www.battletop.com Starcrafttm is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Havas Interactive, Inc. and/or its wholly owned subsidiaries in the U.S. and/or other countries. O3 Games grundades 1998 och producerar digital underhållning för världsmarknaden. Bolaget gör produktioner för både PC- och konsolmarknaden. O3 Games ligger i Uppsala och har idag 28 anställda. Bolaget är noterat på AktieTorgets lista. Starbreeze Studios är ett helägt dotterbolag till O3 Games. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00510/bit0001.pdf