De nya uppblåsbara familjetälten från Easy Camp har kvalitet och är skonsamma mot plånboken

Njut av sommaren från det ögonblick du kommer fram med detta plånboksvänliga och snabbt uppblåsbara familjetält. Den helt nya serien Easy Camp AirUp är som en frisk fläkt för familjer, par och vänner som vill ha problemfri semester med kvalitet. Du blir nog förvånad över vad du får för pengarna när du upplever hur behändigt, bekvämt och fyllt med praktiska funktioner det är.

Trycklufttekniken gör uppsättningen till en lek, där de enskilda luftkanalerna snabbt fylls och blir stabila, helt utan tältpinnar. Fem eller sex sovande personer, tältet fyllt med praktisk förvaring, med det här tältet blir den bekväma campingen ännu mer prisvärd.

På dagen kan du koppla av i den ljusa, luftiga förrummet med gott om takhöjd och stora fönster. Du sover bra på natten tack vare den fantastiska ventilationen och insektstäta paneler, som ju är avgörande för sommarcamping i Storbritannien. Komplettera med mattor, golvskydd och ett urval belysningsarmaturer, fällbara campingmöbler och uppblåsbara soffor från vårt omfattande sortiment av tillbehör från Easy Camp.

Du kan vara övertygad om att ett AirUp-tält har allt du behöver för ett bekvämt och säkert liv utomhus. De är tillverkade av högkvalitativ, brandskyddad PU-belagd polyester som klarar ett vattentryck på 3000 mm och därför klarar det där oväntat hårda sommarregnet. Uppsättningen går snabbt och enkelt, tack vare de separata luftkanalerna som enkelt blåses upp med den effektiva pumpen kopplad till de behändiga ventilerna. Två linor fördelar krafterna vid hård vind och ger trygg infästning.

Komforten garanteras med en specialkonstruerad in- och utvändig luftkanal som ger ett generöst utrymme och bra ståhöjd innanför de stora, gardinförsedda fönstren. Bland de praktiska funktionerna finns de isydda golvdukarna som kan vikas ner vid de yttre ingångarna för snubbelfritt tillträde, två dragkedjor på fram- och bakdörrar ger valfri öppning, effektiv ventilation på baksidan insynsskydd och tättslutande invändig panel som begränsar ljusinsläppet för att säkerställa en god nattsömn.

AirUp omfattar tre modeller:

Base Air 500 – Perfekt för den aktiva familjens kortare utflykter, fem sovplatser i två sovrum.

Match Air 500 – Detta tält har också fem sovplatser i två sovrum. Det har ett stort solskydd som skyddar dörren och skapar ett skyddat utvändigt utrymme där man kan sitta, byta våta kläder och får skyddad förvaring.

Arena Air 600 – Detta tält är idealiskt för den aktiva familjen med längre äventyr och har tre sektioner: ett utvändigt, vått utrymme, ett invändigt allrum och ett sovrum för sex personer, med en separation för avskildhet. Framsidan kan rullas upp för att skapa ett djupt vindskydd.

Du hittar mer information om Easy Camps uppblåsbara tält, priser och kontaktuppgifter till närmaste återförsäljare på easycamp.com.

Redaktörens anteckningar

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk https://bit.ly/2WlJJKz Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Brand website easycamp.com
Easy Camp Air Uppblåsbara tälte:
easycamp.com/sv-se/webshop/camping-talt/uppblaasbara-talte
Base Air 500 (kr 8 034,95):
easycamp.com/sv-se/webshop/camping-talt/uppblaasbara-talte/base-air-500
Match Air 500 (kr 9 999,95):
easycamp.com/sv-se/webshop/camping-talt/uppblaasbara-talte/match-air-500
Arena Air 600 (kr 12 054,95):
easycamp.com/sv-se/webshop/camping-talt/uppblaasbara-talte/arena-air-600