De tre bästa sätten att skapa hygge på campingen med Outwell

Report this content

Vad är det som gör ett hus till ett hem? Det är inte tegel och bruk, det är insidan som räknas. Man mår bra när man omges av familj, vänner och saker man älskar! I Danmark kallar vi detta för hygge (uttalas hoo-ga), och det handlar alltså om den där känslan av tillfredsställelse och avkoppling man får när man njuter av de enkla sakerna i livet.

Campingsemester handlar om hygge, eftersom den ger dig en unik möjlighet att komma tillbaka till naturen och koppla av från vardagsstressen. På campingsemestern kan du anpassa ditt tält till din egen personliga stil, vilket inte går på ett hotell eller i en stuga. Med belysning, möbler och tillbehör skapar man sin egen hygge på campingplatsen. Tältet är som en tom duk (bokstavligt) som fylls med saker som gör dig glad ute i naturen.

Det är här Outwell kommer in i bilden. Outwell är ett danskt företag, så vi vet allt om hygge och erbjuder världen eleganta campinglösningar som bidrar med hemkomfort på campingen.
Skapa hygge på campingen

1. Tänk på utrymmet
Plats att sträcka ut sig på och koppla av handlar absolut om hygge-upplevelsen. Om ett tält känns för trångt kommer familjen inte att må bra. Det är här Outwells fantastiska nya Wing Lounge kommer in. Denna smarta designfunktion bidrar med extra utrymme på sidorna av tältet (som vingar). Camparen får omedelbart mer utrymme för måltider, lek och avkoppling, plus ett mysigt hörn att krypa upp i med en bra bok. Panoramafönster släpper in ljus, utrymme och luftighet, medan dörrarna i Airville 6SA och 4SA kan lämnas helt öppna för att skapa en skuggig plats i solen. Detta är sommar-hygge när det är som allra bäst!

Njut av Wing Lounge till Outwells många olika tält i serierna Superior Air, Prime Air och Premium.

2. Tänd ljuset och välj stämning
Belysningen är viktig för stämningen. När du vill ha hygge-känsla i tältet bör du välja belysning som gör tältet varmt och inbjudande. Outwells hänglampor förvandlar tältets insida med ett mjukt och stämningsfullt ljus. Många av dessa armaturer har även dimfunktion som går från skarpt ljus till nattbelysning, vilket är både praktiskt och elegant. LED-ljusslingor ger hela känslan av mysig belysning men är mycket mer användbara än så. De är vattentäta, så de kan användas både inne i och utanför tältet och kan dessutom dimmas på natten.

För att göra det lättare för camparen att hänga upp belysningen har vi tagit fram det nya innovativa skensystemet HookTrack. Med detta geniala men ändå enkla system kan belysningen placeras där den behövs, sladdarna dras på ett säkert sätt så att de är ur vägen och inte utgör någon snubbelrisk.  Inget mer fumlande med hårda lampkrokar eller letande efter en plats att hänga lampan på, med HookTrack får camparen belysning helt utan begränsningar.

3. Komfort och avkoppling
Nu börjar det roliga. Utrusta tältet! Luftmadrasser ger en mycket bekväm sovplats. Ju tjockare madrass desto bättre! Lägg på en mjuk, mysig sovsäck så får du den ultimata mysfaktorn. Sovtäcket är det mest bekväma och kan användas helt öppet som ett dubbeltäcke. Lyxiga, stoppade soffor och stolar ger en idealisk plats att krypa upp i under stjärnorna, och ett matbord och stolar är viktiga för roliga familjemåltider.

Andra måsten är sådant som en campingspis för frukost med utsikt, en kylbox för kalla drycker, bestick och en favoritbok. Avkoppling garanterad!

"Dagens komfort är verkligen kung på campingen och det är enklare än någonsin för campare att skapa ett uterum som kan kallas hem," säger Lotte Simonsen, R&D-chef hos Outwell. "För att du ska få perfekt sommar-hygge levereras de nya tälten Airville 4SA och 6SA med både Wing Lounge och HookTrack så att man enkelt kan skapa en plats man älskar. Det ljusfyllda och funktionspackade Airville 6SA har fått utmärkelsen Årets tält och Bästa familjetält vid Camping Magazines Editor’s Choice Award 2020, vilket gör det till ett fantastiskt val för familjesemestern."

Så ut i naturen, ha det bekvämt och njut av sommaren på det danska sättet!

Anteckningar till redaktörer

• Outwell etablerades 1995 och är en av världens ledande tillverkarna och leverantörerna av campingutrustning.
  • www.outwell.com kan du läsa mer om Outwell och titta på 2020 års kollektion.
  • Outwell har bland andra erhållit utmärkelserna Winner Tent Of The Year (årets tält) 2020, Best Tent Innovation (bästa tältinnovation) 2020 och Best Family Tent (bästa familjetält) 2020 under Camping Magazine’s Editor’s Choice Awards och Winner Best Mainstream Tents (bästa normaltält) £300 - £900 2020 under Owner Satisfaction Awards. På https://www.outwell.com/en-gb/outwell-academy/awards kan du se en lista över Outwells senaste utmärkelser.

Bilder

Alla bilder (högupplösning eller till webben) i samnhang med detta pressmeddelande kan laddas ner från https://bit.ly/3drLZWX (copyright by Oase Outdoors ApS).

•    Njut av livet i Wing Lounge
•    Prisvinnande Airville 6SA med Wing Lounge
•    Det enkla och behändiga kroksystemet HookTack
•    Outwells Tent Hanging System för tält

Bakgrund
Outwells historia börjar 1995, när CEO Henrik Arens såg en brist på marknaden och en massiv möjlighet att erbjuda högkvalitativa familjetält och campingutrustning till rimliga priser. Outwell började med en mindre kollektion innovativa, genomtänkta och väl utprovade tält och ett kompakt sortiment tillbehör för campare som njuter av friluftslivet på campingar runt om i Europa. Konceptet blev en framgång redan från starten. Tanken att kunna köpa allt som behövs för familjecampingen från ett och samma varumärke tilltalade både återförsäljare och slutanvändare. De kunde också känna sig trygga i att dessa högkvalitativa produkter hade genomtänkta funktioner som gjorde det ännu lättare att skapa något genuint för lyckad camping: de där oförglömliga ögonblicken!

Outwell har inte tittat bakåt sedan våren 1995. Outwell är nu ledande inom familjecamping och säljs i fler än 45 länder.

Innovation och produktkvalitet har högsta prioritet, och vi har modernaste tänkbara utrustning för vind- och regntestning. Vår tältkollektion omfattar fler än 60 olika tält och vårt tillbehörssortiment fler än 700 produkter, så vi kan numera verkligen leverera allt familjen drömmer om när det gäller avkoppling och oförglömliga campingsemestrar.

Läs mer på www.oase-outdoors.dk/en-gb/about-us/history.

Kontakta pressamordnare Sara Rosenkilde med e-post till adressen srk@oase-outdoors.dk eller på telefon +45 53 56 20 21 om du vill ha mer information eller bilder.

Taggar: