Ge friluftslivet en extra dimension med ett funktionstält från Outwell

Låt inte vädret styra ditt friluftsliv − regn eller solsken, du kan alltid vara säker på bästa upplevelse med funktionstält från Outwell. Från kök till plats för lek, från arbetsplats till partyrum, från marknad till vilrum − tack vare de många variationsmöjligheterna och storlekarna får man ett skydd med många olika användningsområden i trädgården, på campingen och alla slags event. Investera i de små tillbehören så får du ännu fler sätt att anpassa upplevelsen genom att utöka skyddet, insynen och förvaringsutrymmet.

Denna kollektion består av tre serier:

Event Lounge − I denna serie finns tre praktiska, olika stora skydd. De är kraftiga och stabila med väl tilltagen ståhöjd tack vare stålstänger och Outtex 1500 Select, med silver- och PU-belagd polyesterväv som klarar ett hydrostatiskt tryck på 1 500 mm. Ventilation på högsta punkten och centralt placerad upphängning för, plus två nätfickor. Det finns två olika stilar på väggarna, för insynsskydd och vindskydd, plus en kanal för inkoppling av kompatibla konstruktioner för ökat utrymme och praktisk flexibilitet.

Storlek M 3 x 3 m, 14,3 kg, L 3,5 x 3,5 m, 15,3 kg, XL 4 x 4 m, 17,5 kg

Summer Lounge – Dessa bygger på den mångsidighet, kvalitet och de egenskaper som modellerna i Event Lounge har. De tre tälten i serie Summer Lounge har stålstänger och den tåliga polyesterväven Outtex 1500 Pro Silver och klarar användning i olika väder, med en UPF på 50+ som ger ett mycket bra solskydd. Väggar och kanaler ger ytterligare fördelar pga av möjligheterna att anpassa tältet till önskad användning.

Storlek M 3 x 3 m, 14,7 kg, L 3,5 x 3,5 m, 15,6 kg, XL 4 x 4 m, 18,2 kg

Vale Air Shelter − Ta skydd direkt med det snabbuppblåsta Vale Air Shelter, med väderskydd och stabilitet tack vare det beprövade systemet Rigid Air och den utmärkta polyesterväven Outtex 3000 Select. Detta skydd på 9,9 kg och 3,3 x 3,3 m har full ståhöjd och öppna sidor, med gott om plats för matlagning, matplats, lek, avkoppling, nöjen och mycket annat. Komplettera med den upphängbara innerväggarna med dragkedja mitt på för enkelt tillträde om du behöver extra flexibilitet.

Tältet Vale Air Shelter Deluxe (bild till höger) väger 19,6 kg och kompletterar sortimentet med extra funktion tack vare den tåliga polyesterväven Outtex 3000 Peak. Tältet har integrerade väggar på alla sidor, med tonade fönster − två väggar kan rullas upp för att släppa in naturen. En löstagbar, skålformad markduk ger extra skydd.

outwell.com finns mer information, inklusive uppgift om närmaste återförsäljare.

Anteckningar till redaktörer

RRP
Event Lounge: M kr 2 499,95 L kr 2 944,95 XL kr 3 479,95
Side Wall M kr 714,95 L kr 759,95 XL kr 869,95
Side Wall with zipper M kr 799,95 L kr 869,95 XL kr 944,95

Summer Lounge M kr 2 854,95 L kr 3 214,95 XL kr 3 844,95
Side Wall M kr 854,95 L kr 894,95 XL kr 1 019,95
Side Wall with zipper M kr 944,95 L kr 969,95 XL kr 1 104,95

Gutters M/L/XL kr 314,95

Vale Air Shelter kr 7 144,95
Vale Air Shelter Deluxe kr 9 644,95
Vale Air Shelter Side Walls kr 799,95

Bilder
Alla bilder (högupplösning eller till webben) i samnhang med detta pressmeddelande kan laddas ner från http://bit.ly/2OLJu79 (copyright by Oase Outdoors ApS).

Bakgrund
Outwells historia börjar 1995, när CEO Henrik Arens såg en brist på marknaden och en massiv möjlighet att erbjuda högkvalitativa familjetält och campingutrustning till rimliga priser. Outwell började med en mindre kollektion innovativa, genomtänkta och väl utprovade tält och ett kompakt sortiment tillbehör för campare som njuter av friluftslivet på campingar runt om i Europa. Konceptet blev en framgång redan från starten. Tanken att kunna köpa allt som behövs för familjecampingen från ett och samma varumärke tilltalade både återförsäljare och slutanvändare. De kunde också känna sig trygga i att dessa högkvalitativa produkter hade genomtänkta funktioner som gjorde det ännu lättare att skapa något genuint för lyckad camping: de där oförglömliga ögonblicken!
Outwell har inte tittat bakåt sedan våren 1995. Outwell är nu ledande inom familjecamping och säljs i fler än 45 länder.
Innovation och produktkvalitet har högsta prioritet, och vi har modernaste tänkbara utrustning för vind- och regntestning. Vår tältkollektion omfattar fler än 60 olika tält och vårt tillbehörssortiment fler än 700 produkter, så vi kan numera verkligen leverera allt familjen drömmer om när det gäller avkoppling och oförglömliga campingsemestrar.
Läs mer på www.oase-outdoors.dk/en-gb/about-us/history.