Nya, mörkare och tystare Outwell tältsovrum är en dröm som blir sann för den verklige sömnälskaren

Report this content

Camping är ett äventyr som kan minska stressen, stärka familjebanden och låta camparen uppleva naturen. Dagar av utforskning av kusten eller landet, frisk luft i lungorna och friluftsliv ger familjen avkoppling och laddning av batterierna. Det finns verkligen inget bättre sätt att komma bort från allt och njuta av naturen tillsammans. Men för att få ut mesta möjliga av sin lediga tid måste camparen vakna utvilad.

En god natts sömn är avgörande. Outwells team är hängivna campare och förstår detta perfekt. Därför skapar de också nya saker hela tiden, saker som gör att deras tält ger camparen den ideala miljön att koppla av i, sova bättre i och vakna upp piggare i. Outwells fantastiska kollektion 2020 innehåller deras bästa sovrum någonsin.

Alla tält i 2020-kollektionen är försedda med den nya Dark Inners i sovrummen. Detta är camparens dröm. En mörkläggningsväv som håller sovrummet svart och mysigt hela natten, även när solen gått upp. Camparen kan sova längre och vakna gladare, utan att bli väckt av soluppgången halv fem. Dark Inners är föräldrarnas dröm och ännu bättre för barnen och gör att dagen börjar när familjen vill att den ska börja, inte flera timmar innan.

Lägg därtill den helt nya, patentsökta innerdörren Quick & Quiet så får camparen allt som behövs för en riktigt god nattsömn. Dessa smarta dörrar ersätter de ljudliga dragkedjorna med en ljudlöst magnetlåsning. Detta ger enkelt och tyst tillträde till sovrummen, så att föräldrarna kan se till sina barn utan att väcka dem. De är också bra för den morgonpigge som vill gå upp och ta en promenad utan att störa resten av familjen.

Exceptionellt enkelt att använda, inget fummel med dragkedjan eftersom dörren kan öppnas med en hand från vilken punkt som helst. Dessutom stänger den tysta låsningen ute allt ljus från sovrummet. Dörren är dessutom försedd med en extra dragkedja för dubbel säkerhet vid behov.

Erfarna Outwell-campare har testat det nya systemet och deras omdömen är tydligt:
"Genialt! Jag imponerades av hur väl dessa magnetlåsningar fungerar, eftersom jag väntade mig stora springor längst upp och längst ner," säger camparen Karen Murphy.

Outwells 2020-kollektion har, för kundernas bästa, det som krävs för en bättre nattsömn, så att familjen vaknar mer utvilad även i tältet.

Meddelande till redigerare
•    Dark Inners sitter på alla tält i 2020-kollektionen.
•    Quick & Quiet finns på tälten i kollektionerna: Prime Air, Superior Air, Imperial Air och Premium.

Bakgrund
Outwells historia börjar 1995, när CEO Henrik Arens såg en brist på marknaden och en massiv möjlighet att erbjuda högkvalitativa familjetält och campingutrustning till rimliga priser. Outwell började med en mindre kollektion innovativa, genomtänkta och väl provade tält och ett kompakt sortiment tillbehör för campare som njuter av friluftslivet på campingar runt om i Europa. Konceptet blev en framgång redan från starten. Tanken att kunna köpa allt som behövs för familjecampingen från ett och samma varumärke tilltalade både återförsäljare och slutanvändare. De kunde också känna sig trygga i att dessa högkvalitativa produkter hade genomtänkta funktioner som gjorde det ännu lättare att skapa något genuint för lyckad camping: de där oförglömliga ögonblicken!

Outwell har inte tittat bakåt sedan våren 1995. Outwell är nu ledande inom familjecamping och säljs i fler än 45 länder.

Innovation och produktkvalitet har högsta prioritet, och vi har modernaste tänkbara utrustning för vind- och regntestning. Vår tältkollektion omfattar fler än 60 olika tält och vårt tillbehörssortiment fler än 700 produkter, så vi kan numera verkligen leverera allt familjen drömmer om när det gäller avkoppling och oförglömliga campingsemestrar.

Läs mer på www.oase-outdoors.dk/en-gb/about-us/history.

Bilder

Alla bilder (högupplösning eller till webben) i samnhang med detta pressmeddelande kan laddas ner från https://bit.ly/2uyavne (copyright by Oase Outdoors ApS).

1. Sovrum i Outwell tält
  2. Outwell snabba och tysta innerdörrar
  3. Sovrum med mörk inner och konvertibel junior sovsäck
  4. Dash 5-tält från encounter collection

Kontakta pressamordnare Sara Rosenkilde med e-post till adressen srk@oase-outdoors.dk eller på telefon +45 53 56 20 21 om du vill ha mer information eller bilder.

Taggar: