Outwell Dreamboat madrasser ger en unik temperaturkontroll

Sömnkomfort och mångsidighet är nyckelelement i den nya serien med lyxiga självuppblåsande madrasser (SIM) Outwell Dreamboat Det prisvinnande skandinaviska varumärket har utvecklat en genial metod för att reglera isolering mellan vad som behövs under varma sommarnätter och vad som krävs när temperaturerna faller.

Värmereglering uppnås genom skulptering av luftkärnan, vilket möjliggör större eller mindre kroppsvärmebehållning beroende på vilken madrassida som man sover på – en riktig prestandaökning vid behov. Denna luftkärnedesign med extra stora håligheter erbjuder campare en mjukare sovupplevelse såväl som lättare packning både vad gäller vikt och storlek.

Den nya Dreamboat-designen har erkänts av det prestigefyllda Outdoor Industry Awards. Denna stora prestation kom 2018 när en oberoende domarpanel valde ut Outwell Dreamboats självuppblåsande madrass för innovation och funktionalitet inom ett fält med nästan 250 produkter. Domarna berömde Dreamboat och sa: ”Vi gillar verkligen denna självuppblåsande bekväma madrass för campare. Den ger god värmebehållning och du kan ha två olika nivåer av isolering om du vill, bara genom att vända madrassen.”

Den enkla och de dubbla Dreamboat SIM finns tillgängliga i tjocklekarna 7,5 cm och 12 cm och använder tuff, stretchpolyester med teknologi som är behaglig mot huden, med 3D-form och djup profil för ultimat komfort och fantastiskt stöd.

Dreamboat SIM har även andra Outwell-innovationer för att öka användningen. Dessa inkluderar två unika Outwell twin Air Flow Control Valves för att adressera låga uppblåsnings-/tömningshastigheter, svårigheter när man packar undan klumpigare SIM och komplicerad finjustering av fasthet för att passa individuella preferenser. Denna tåliga, pålitliga ventildesign är enkel och positiv att använda via tre positioner: öppen envägsuppblåsning, stängd med möjlighet att blåsa in med luft om det behövs och öppen med en icke-returanordning för snabb tömning och enkel stressfri undanpackning.

Som alla Outwell Sim, förutom Sleepin, har serien Dreamboat även ett R-värde för att hjälpa campare i sitt köpbeslut. Detta är ett standardmått av ett materials värmeresistans och ju högre R-värde desto bättre isolering. R-värdet för Outwell Self Inflating Mats har uppmätts av ett oberoende testföretag som har utvecklat en metod för att få ett korrekt värde som en jämförelseguide mellan produkter. Outwell Sim överträffar regelbundet liknande produkter på marknaden.

Alla Dreamboat SIM levereras med en snabbt installerbar snygg väska med axelrem för bekvämlighet.

För ytterligare information, priser och placering av din närmaste återförsäljare, besök outwell.com

Anteckningar till redaktörer

Alla bilder (högupplösning eller till webben) i samnhang med detta pressmeddelande kan laddas ner från https://bit.ly/2ONACz5 (copyright by Oase Outdoors ApS).

Outwell är ett registrerat varumärke.

Rek. pris:

Dreamboat Single 7.5cm SEK 2144,95; Dreamboat Single 12.0cm SEK 2679,95

Dreamboat Double 7.5cm SEK 3389,95; Dreamboat Double 12.0cm SEK 3999,95

Sommar/vinter R-värde och minimitemperatur:

Dreamboat Single och Double 7,5 cm 2,7 -2˚C/3,5 -8˚C

Dreamboat Single och Double 12 cm 2,8 -3˚C/4,7 -16˚C

OutDoor INDUSTRY AWARD är Europas ledande internationella designutnämnelse för företag inom utomhusbranschen. Nya och innovativa produkter bedöms och erkänns av en oberoende domarpanel. På grund av den transparenta utvärderingsprocessen ger utmärkelsen en oberoende bekräftelse på en produkts höga nivå av innovation, funktionalitet, kvalitet och/eller hållbarhet. Dessutom fungerar den som en inflytelserik beslutsfattarhjälp för konsumenter när de ska göra ett inköp.

För media hjälp, kontakta vår Marketing Director, Lotte Simonsen.

E-post: los@oase-outdoors.dk Tel: +45 7670 4010 Mobil: +45 5180 5626