Outwell Imperial Air inflatable familjetält - Det natturliga valet för kräsna campare

Den nya Outwell Imperial Air-kollektionen av uppblåsbara tält ger den ultimata familjecampingupplevelsen genom att kombinera det prisbelönta skandinaviska varumärket med sina högkvalitativa, innovativa funktioner med den oöverträffade Outtex Airtech polyesterbomullsblandningen. De resulterande fyra tälten personifierar lyxig hemtrevlig komfort, säkerhet och stil som passar perfekt till det senaste Outwell PANORAMA-konceptet som har ett helhetsgrepp på sin design för 2019.

Outwell PANORAMA tar filosofin om att ta in naturen till familjecamping genom designändringar som återspeglar den växande önskan om en nära kontakt med naturen från hemmet. Outwell Imperial-tält har stora mångsidiga boendeytor och sovplats som kan öppnas för omgivningen för att befria själen medan du njuter av friluftslivet fullt ut. Det påverkar alla aspekter av tältens design och kräver sömlös integration av många faktorer för att skapa den perfekta atmosfären där utrymme, ljus och prestanda är optimerade för att passa livets naturliga rytm.

onceptet påverkar Imperial Air-kollektionens stora mångsidiga öppningar, stora tonade fönster, varma takfärger och överdådiga, rymliga Premier-sovrum och mer för att skapa den bästa Outwell campingupplevelsen någonsin. Detta inkluderar Outwell 360 ° Access System till det inre för olika öppningsalternativ, inklusive möjligheten att vika in den inre dörren snyggt i fickan för att skapa stor säker in- och utgång och utöka det inre utrymmet i vardagsrummet och bortom. Fyra blixtlåsslädar gör att innerdörren kan fällas ned som en veranda för att med en öppen tältfront få en sovupplevelse i det fria men ändå i enskildhet.

Användningen av Outtex Airtech i Imperial Air-kollektionen ger en ny dimension till PANORAMA-konceptet för den täta väven av naturlig bomull med högkvalitativ polyester skapar ett mikroklimat inom tältet. Detta säkerställer att tältet är svalt i varmt väder och behåller värmen när temperaturen faller. Den tunna väven med sin Durable Water Repellent-behandling har hög motståndskraft mot regnpenetrering och förhindrar kondensbildning genom att låta vattenånga försvinna. Den ljustonade takpanelen som flödar runt huvudingången, förbättrar inte bara utseendet utan förstärker även den varma, glada inre atmosfären som skapats av Airtech-materialet. Detta förstärker sinnena för att cementera de lyckliga utomhusminnena genom syn och lukt.

Imperial Air-tälten använder Outwell Rigid Air System - fysiskt den mest okrävande och enklaste Outwell lufttekniken att använda. Den består av individuella rör som blåses upp och töms separat via lättåtkomliga externa ventiler, med hjälp av den medföljande manuella högkapacitetspumpen - eller en extra Outwell-elektrisk pump för stressfri resning. Tältets aerodynamiska egenskaper säkerställer väderbeständig prestanda som har testats internt till stormstyrka 10 på Beaufortskalan.

Vital korrekt resning säkerställs av Outwell Easy Pegging-systemet som hjälper dig att snabbt hitta rätt pinne för varje fästområde. Och Imperial Air-tälten är utrustade med Outwell Floating stormlinesystem - den iögonfallande metoden för att minska risken för snavning, snabbare resning och lättar påfrestning genom att använda en enda lysande stormlina för att ansluta två övre stormlinor till pegen.

Riskfri in- och utgång får man av Easy Access-systemet som fäller markunderlaget till marken vid de D-formade öppningarna som kan vikas och stoppas undan säkert till en sida med korresponderande meshpaneler.

Luftflödet inomhus fås av Rear Ventilation-systemet och kåpskyddade sidopaneler med mesh för att hjälpa Airtech-tygets naturliga prestanda. För att förbättra utsikten har sidoventilerna omlokaliserats att sitta nedanför de tonade fönstren som skyddar från solens UV-strålar och blänk såväl som erbjuda en hög grad av enskildhet vilket förstärks av gardiner.

Imperial Air-tält har Premier sovrum, som har förmörkats för att reducera ljuset för en god nattsömn. Sovrummen ger mer än normalt utrymme för enklare användning och tillhandahållandet av en kabelport gör att den elektriska anslutningen kan användas för att förse hembekvämligheter som ljus, tabletter och mer från sängen.

Kollektionen består av Rock Lake 3ATC och 5ATC som har plats för tre respektive fem personer i en tvåzonstunnel med en djup veranda framför huvudöppningen. Stone Lake 5ATC och har plats för fem respektive sju personer, med 7SA med 2x3x2 sovrumskonfigurationen som uppskattas av föräldrar som önskar ett större sovrum mellan sina barn. Stone Lake-tälten har tre zoner, inklusive en stor integrerad veranda på framsidan.

Modellberoende extratillbehör inkluderar en Universal Tent organisatör med flera fickor och en Universal förlängning för ett skyddat utomhusliv. Fotavtryck och mattor ger extra skydd, bekvämlighet och enkelt underhåll.

För ytterligare information, priser och placering av din närmaste återförsäljare, besök outwell.com

Anteckningar till redaktörer

Alla bilder (högupplösning eller till webben) i samnhang med detta pressmeddelande kan laddas ner från https://bit.ly/2NAgL1x (copyright by Oase Outdoors ApS).

Outwell och Outtex är registrerade varumärke.

RRP: Rock Lake 3ATC SEK 16069,95; Rock Lake 5ATC SEK 20089,95; Stone Lake 5ATC SEK 22069,95; Stone Lake 7ATC SEK 28569,95

Imperial Air inkluderar:

Outwell Rigid Air System I Detta kategorien av uppblåsbara tält är alla modeller försed med individuella luftrör som uppblåstas separat för enklare uppsättning.

Aerodynamic Storm Protection Tältets aerodynamiska form garanterar en hög stabilität. Vi kör våra tests vid Beaufort skala 10 (storm).

Outwell Easy Access System with Mesh Huvudingångar och nätpaneler kan vikas till en sida. Golvet ligger jäms med marken för säker, enkel åtkomst.

Outwell Easy Pegging System Ett beprövade sätt att se till att markpinnerna placeras rätt. Tre olika typer av pinner som är enkel, men mycket effektiv, används för att förankra de specifika delar av tältet.

Outwell Floating Guyline System – En enda lysande stormlina ansluter två övre stormlinor till markpinnen, vilket minskar risken för att snava, snabbar upp resningen och förenklar spänningen.

Outwell Sealed Ground System – Ett kontinuerligt underlag kan fästas till yttertältet för att hålla ut vatten, drag och insekter.

Tinted Windows – Speciell beläggning skyddar mot solens bländning och ger integritet samtidigt som du behåller fantastisk utsikt.

Rear Ventilation System – Effektivt ventilationssystem på baksidan för ökat luftflöde och enkel justering.

Outwell Sleep Comfort Rating – För en bättre översikt, citerar vi antalet personer som kan sova i ett Outwell tält enligt branschstandard. Vi citerar också vårt eget Sleep Comfort-betyg för att rekommendera antalet campare som kan sova bekvämt.

Outwell Premier Bedroom med 360˚ Access System – Campare har länge klagat över att minsta sovrumsstorlek i tält på 200 cm lång x 60 cm bred enligt den officiella standarden DIN 112-02-01 AA var för liten. Medan Outwell uppfyllde standarden för att hjälpa campare att jämföra produkter märkte varumärket också att mer utrymme i sovrummet behövdes och har i åratal föreslagit, genom sin Outwell Sleep Comfort-ikon, att ett realistiskt antal campare ett inre kan rymma är baserat på 70 cm - 80 cm per person. Som en del av den pågående utvecklingen presenterar vi Premier-sovrummet som erbjuder generös golvyta och, som en del av PANORAMA-synen nedan, med ett mångsidigt dörrsystem som kan öppnas på många sätt för att förbättra komforten. Den mörka finishenminskar ljuset in i sovrummet för att garantera en god nattsömn medan kabelingången ger ström till sängen.

Outwell PANORAMA

Under årens lopp har den holistiska Inside Out arkitektoniska inriktningen haft en djupgående effekt på husstilen, eftersom fler människor erkänner fördelarna med att integrera konstruerade och naturliga miljöer. Ofta tar detta form genom stora glasytor som rullas tillbaka för att smidigt sammanfoga utsikt och trädgård med den öppen planlösningen inomhus. Det ger ett mångsidigt utrymme för oss att leva och andas i...

Outwell PANORAMA tar den här filosofin till familjecamping genom designändringar som återspeglar den växande önskan om en nära kontakt med naturen från hemmet. Vi har åkallat vårt skandinaviska designarv för att skapa stora mångsidiga boendeytor och sovplats som kan öppnas för omgivningen för att befria själen medan du njuter av friluftslivet fullt ut i bekvämlighet, säkerhet och stil.

Outwell PANORAMA påverkar alla aspekter av tältens design och vårt holistiska perspektiv uppmanar till en sömlös integration av många faktorer för att skapa den perfekta atmosfären där utrymme, ljus och prestanda är optimerade för att passa livets naturliga rytm. Stora mångsidiga tältöppningar, stora tonade fönster, varma takfärger och överdådiga,rymliga Ambassador Master och Premier sovrum - alla antagna av Outwell PANORAMA för att skapa den bästa Outwell campingupplevelsen någonsin.

Outwell PANORAMA inkluderar vårt 360 ° Access System till det inre för olika öppningsalternativ, inklusive några som inte normalt finns i dagens familjetält. Ett enkelt blixtlås gör att den inre dörren kan vikas snyggt i en ficka för att skapa riskfri tillgång och utöka det inre utrymmet till boendeutrymmet och bortom. Fyra blixtlåsslädar gör att innerdörren kan fällas ned som en veranda för att med en öppen tältfront få en sovupplevelse i det fria men ändå i enskildhet.

För media hjälp, kontakta vår Marketing Director, Lotte Simonsen.

E-post: los@oase-outdoors.dk Tel: +45 7670 4010 Mobil: +45 5180 5626