Analyst Group: Intervju med Obducats styrelseordförande Patrik Lundström

Analyst Group intervjuar Obducats styrelseordförande Patrik Lundström i samband med bolagets rapport för Q2-20.

Se intervjun här

Frågor:

1. Under Q2-20 minskade omsättningen med ca 7,2 %, jämfört med samma period föregående år. Vilka var de drivande faktorerna bakom omsättningstappet?

2.  Har ni märkt av någon form av återhämtning i efterfrågan från kunder under juni och juli månad?

3. Vad har varit det tuffaste för Obducat under Coronakrisen hittills? Har något överraskat positivt under krisens gång?

4.  Ni är världsledande på marknaden för nanonimprintlitografi, men denna specifika nisch är ännu en relativt liten del av nanoteknologimarknaden. Vad tror du krävs för att denna nisch ska växa i storlek framgent? Vilka är drivkrafterna?

5. Hur ser vägen för Obducat ut till lönsamhet över tid? Vad kommer krävas för att nå dit?

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av intervju med Obducat. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa intervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.