BESLUT VID OBDUCATS EXTRA BOLAGSSTÄMMA

Vid extra bolagsstämma den 21 juli 2009 fattades beslut om att ge ut B-aktier och B-teckningsoptioner till European Nano Invest AB (”ENI”) som ersättning för den emissionsgaranti som Obducat erhållit från ENI. Stämmans beslut medför att 11.607.142 B-aktier, 40.625.000 teckningsoptioner av serie 2009/2011:B och 40.625.000 teckningsoptioner av serie 2009/2012:B utges till ENI.

Informationen är sådan som Obducat AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juni 2009 klockan 15.45.

För mer information, var god kontakta:

Patrik Lundström, VD: 040-36 21 00 eller 0703-27 37 38

Henri Bergstrand, styrelseordförande: 040-36 21 00 eller 0708-88 72 45

Om Obducat AB

Obducat AB utvecklar och levererar teknologier, produkter och processer för produktion och replikering av avancerade mikro- och nanostrukturer. Obducats tjänster och produkter riktar sig i första hand till expansiva företag inom datalagrings-, halvledar-, kretskorts- och sensorindustrierna. Obducats teknologier omfattar elektronstråleteknik och nanoimprintteknik. Obducat finns i Sverige och Storbritannien och har huvudkontor i Malmö. Aktien är noterad på NGM-listan. Läs mer på www.obducat.com