• Obducat/

Obducat: Obducat AB (publ) meddelar korrigerat datum för publicering av bokslutskommuniké 2011 samt nytt antal aktier och röster

Obducat meddelade igår att bokslutskommunikén för perioden januari till december 2011 kommer att publiceras den 2 mars 2012. Korrekt datum för publiceringen är emellertid den 29 februari 2012.

Antalet aktier och röster i Obducat (OBDU B) har förändrats på grund av slutlig registrering av den  nyemission som beslutades av extra bolagsstämma den 26 maj 2011. Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 18.698.317 aktier i bolaget, varav 1.532.547 A-aktier och 17.165.770 B-aktier. Aktierna berättigar till sammanlagt 32.491.240 röster.

Obducat är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 januari 2012, klockan 12:45.

Patrik Lundström, VD: 040-36 21 00 eller 0703-27 37 38

Henri Bergstrand, styrelseordförande: 040-36 21 00 eller 0708-88 72 45

Om Obducat AB

Obducat AB utvecklar och levererar teknologier, produkter och processer för produktion och replikering av avancerade mikro- och nanostrukturer. Obducats tjänster och produkter riktar sig i första hand till expansiva företag inom datalagrings-, halvledar-, kretskorts- och sensorindustrierna. Obducats teknologier omfattar elektronstråleteknik och nanoimprintteknik. Obducat finns i Sverige och Storbritannien och har huvudkontor i Malmö. Aktien är noterad på NGM-listan. Läs mer på www.obducat.com