OBDUCAT ERHÅLLER ÄNNU EN VÄLRENOMMERAD UTMÄRKELSE

Obducat har utnämnts till finalist i 2003 års Small Times Magazine Best of Small Tech Company Award. Utmärkelsen kommer att delas ut i samband med Nano Commerce 2003 i Chicago i december.

-Vi är mycket glada över att vi nu erhållit tre erkända utmärkelser på tre kontinenter under 2003, säger Patrik Lundström, VD Obducat.

Small Times Media LLC, med huvudkontor i Ann Arbor, Michigan, är en ledande nyhetsbevakare inom small tech industrin vilken inkluderar nanoteknologi, MEMS och mikrosystem.

En redaktionsgrupp har tillsammans med en industriell expertpanel bedömt globala resultat och prestationer inom small tech under perioden 1 Oktober 2002 - 1 September 2003.

Obducat kommer att presenteras i Small Times Magazine´s utgåva för November - December tillsammans med vinnaren och tre andra finalister.

Under 2003 har Obducat tilldelats två andra välrenommerade utmärkelser:

* Super Small Technology Award i samband med Nano Tech 2003 i Tokyo i Februari.

* Nano Trends Award som utdelades vid Nano Trends in Köln i juli.

Patrik Lundström, VD Obducat,

Telefon: + 46 (0)40 - 36 21 00 eller + 46 (0)703 - 27 37 38

Obducat AB utvecklar och levererar teknologier, produkter och processer för produktion av avancerade mikro- och nanostrukturer. Obducats tjänster och produkter riktar sig i första hand till expansiva företag inom datalagrings-, halvledar-, kretskorts- och sensorindustrierna. Obducats teknologier omfattar elektronstråleteknik och nanoimprintteknik. Obducat finns i Sverige och Storbritannien och har huvudkontor i Malmö. Aktien är noterad på NGM-listan.

Läs mer på www.obducat.com