OBDUCAT UTVÄRDERAR FLYTT TILL ANNAN MARKNADSPLATS

(NGM:OBDU B)

Styrelsen för Obducat har - med anledning av Finansinspektionens beslut att återkalla Nordic Growth Market NGM:s börstillstånd - beslutat att genast utvärdera vilken marknadsplats som är optimal för bolaget och dess aktieägare. Styrelsens utgångspunkt är att Obducats aktier även fortsättningsvis skall handlas på en marknadsplats som står under Finansinspektionens tillsyn.

Obducats styrelseordförande Henri Bergstrand kommenterar:

”Styrelsen är angelägen om att säkerställa att Obducats aktier även fortsättningsvis kommer vara tillgängliga för handel under vederbörlig tillsyn, och vi kommer därför att skyndsamt utvärdera de möjligheter som föreligger. Vi har under dagen omedelbart vidtagit vissa förberedande åtgärder för att vid behov kunna agera med den skyndsamhet som kan erfordras för att bäst tillvarata bolagets och aktieägarnas intressen. Vidare kommer vi naturligtvis fortlöpande att mycket noga följa utvecklingen vid NGM, och våra jurister utvärderar de legala aspekter som bör beaktas inför ett kommande beslut i noteringsfrågan såväl som frågeställningen huruvida en skadeståndstalan mot NGM skulle kunna bli aktuell.”

Obducat är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 oktober 2008, klockan 23.45.

För mer information, var god kontakta:

Patrik Lundström, VD: 040-36 21 00 eller 0703-27 37 38

Henri Bergstrand, Styrelseordförande: 040-36 21 00 eller 0708-88 72 45

Om Obducat AB

Obducat AB utvecklar och levererar teknologier, produkter och processer för produktion och replikering av avancerade mikro- och nanostrukturer. Obducats tjänster och produkter riktar sig i första hand till expansiva företag inom datalagrings-, halvledar-, kretskorts- och sensorindustrierna. Obducats teknologier omfattar elektronstråleteknik och nanoimprintteknik. Obducat finns i Sverige och Storbritannien och har huvudkontor i Malmö. Aktien är noterad på NGM-listan. Läs mer på www.obducat.com