ORDINARIE ÅRSSTÄMMA I OBDUCAT AB (PUBL)

Vid ordinarie bolagsstämma i Obducat AB (publ) valdes följande styrelseledamöter:

Omval av Henri Bergstrand, Lars Montelius, Ingrid Osmundsen, Werner Uhlmann och Thomas Parker, samt nyval av Kjell Grubin och Örjan Johansson.

Henri Bergstrand omvaldes till styrelsens ordförande.

Vidare fastställdes resultat- och balansräkningar för moderbolag och koncern, beslutades om dispositioner i enlighet med förslag samt beviljades styrelse och VD ansvarsfrihet.

Slutligen beslutades också enhälligt i enlighet med förslag om att bemyndiga styrelsen att under tiden fram till ordinarie stämma 2007 kunna emittera högst 80 miljoner aktier.

Patrik Lundström, VD, 040 – 36 21 00 eller 0703 – 27 37 38

Henri Bergstrand, styrelseordförande, 040-36 21 00 eller 0708 - 88 72 45