Guldmask till Loa Falkman i publiksuccé: Obesvarad Kärlek fortsätter till hösten

Report this content

Nu är det bestämt att succén Obesvarad kärlek fortsätter till hösten med nypremiär
den 1 oktober. Idag släpps biljetterna till helt nya föreställningar i oktober och november. Föreställningen har blivit en succé både bland kritiker och publik, och i måndags fick Loa Falkman privatteatrarnas pris Guldmasken för bästa manliga huvudroll i en utdelning på Berns i Stockholm.

Kritikerrosade Obesvarad Kärlek– en sann komedi har sedan premiären i januari gått för utsålda hus och setts av 25 000 personer. På Guldmaskgalan i måndags kväll blev föreställningen belönad med pris både för bästa manliga huvudroll (Loa Falkman) och för bästa kostym (Lars-Åke Wilhelmsson).

Största publiksuccén någonsin
Publiktrycket har varit enormt och nu är det bestämt att föreställningen fortsätter till hösten, med nypremiär den 1 oktober.
– Det här är vår största succé någonsin och då vill förstås kunna erbjuda ännu fler chansen att se föreställningen. Att Loa har fått Guldmasken för bästa manliga huvudroll är verkligen välförtjänt, ett stort grattis till honom för det, säger Hasse Wallman, vd för Wallmans Nöjen.
Obesvarad kärlek är baserad på den trefaldigt Broadwaynominerade succén ”Souvenir”, och är en underhållande uppsättning om udda kärlek och falsksång på hög nivå. Manuset till musikalen är baserat på en sann historia om en annorlunda operadiva.
För mer information och intervjuer:
Eva Stampare, producent Obesvarad Kärlek, 0708 - 286738, 08 - 50556009, eva.stampare@wallmans.com

Linda Kardell, Vår PR-byrå, 0739 - 945108, 08 - 6600250, linda.kardell@varprbyra.se

För pressbilder och mer om ensemblen: http://www.wallmans.se/press

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom showbiz och grundades av Hasse Wallman redan 1956. Koncernen sysselsätter ca 1200 personer och omsätter 345 miljoner kronor per år och har sitt säte i Stockholm. Wallmans affärsidé är ”Vi ger nöje för nöjes skull”. I Wallmans Nöjen ingår: Wallmans Salonger i Stockholm, Wallmans Dippan i Åre, Wallmans Salonger i Oslo, Wallmans Cirkusbygningen i Köpenhamn, Golden Hits Stockholm, Schlagerbaren Stockholm, Wallmans Golden Hits i Malmö, Wallmans Golden Hits i Helsingborg, Teatern Wallmans Intiman, Engelen Pub & Steakhouse i Gamla Stan, Kolingen, EventShop, Wallmans på turné, Schlagerbaren på turné, Wallmans Festival på turné och Wallmans luftballong.