Publik- och kritikersuccén fortsätter: Nypremiär för Babben och Loa i falsk komedi

Report this content

Succéföreställningen Obesvarad kärlek har nypremiär den 1 oktober på Wallmans Intiman. Föreställningen om den falsksjungande operadivan gick för utsålda hus under våren och sågs av 25 000 personer, nu är det sista chansen att se radarparet Babben Larsson och Loa Falkman på scen i Stockholm. Föreställningen har hyllats av pressen, och redan är 75 procent av höstens biljetter slutsålda. – Det är alltid häftigt med en stor publiksuccé. Babben och Loa gör ett fantastiskt jobb på scen, folk skrattar så de gråter under Babbens arior, säger Hasse Wallman, vd för Wallmans Nöjen.

Kritikerrosade Obesvarad Kärlek– en sann komedi har sedan premiären i januari gått för utsålda hus på Wallmans Intiman i Stockholm. Babben har hyllats för sin komiska talang och Loa Falkman fick privatteatrarnas pris Guldmasken för bästa manliga huvudroll. I höst kommer föreställningen att spelas torsdag till lördag, med sista föreställning den 28 november. Sann historia om en annorlunda operadiva Obesvarad Kärlek– en sann komedi är baserad på den trefaldigt Broadwaynominerade succén ”Souvenir”, och är en underhållande uppsättning om udda kärlek och falsksång på hög nivå. Manuset till musikalen är baserat på en sann historia om den annorlunda operadivan Florence Foster Jenkins. Hon var överklasskvinnan som drog fulla hus i USA under 30- och 40-talet, trots att hon inte kunde ta en ton. Vid sin sida hade hon ackompanjatören Cosme McCoon, en kunnig musiker som konfronteras med den excentriska sångerskan och som i föreställningen berättar hennes historia. I rollen som Florence Foster Jenkins syns Babben Larsson och rollen som Cosme McMoon görs av Loa Falkman. För mer information och intervjuer: Eva Stampare, producent Obesvarad Kärlek, 0708 - 286738, 08 - 50556009, eva.stampare@wallmans.com Linda Kardell, Vår PR-byrå, 0739 - 945108, 08 - 6600250, linda.kardell@varprbyra.se För pressbilder och mer om ensemblen: http://www.wallmans.se/press Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom showbiz och grundades av Hasse Wallman redan 1956. Koncernen sysselsätter ca 1200 personer och omsätter 345 miljoner kronor per år och har sitt säte i Stockholm. Wallmans affärsidé är ”Vi ger nöje för nöjes skull”. I Wallmans Nöjen ingår: Wallmans Salonger i Stockholm, Wallmans Dippan i Åre, Wallmans Salonger i Oslo, Wallmans Cirkusbygningen i Köpenhamn, Golden Hits Stockholm, Schlagerbaren Stockholm, Wallmans Golden Hits i Helsingborg, Teatern Wallmans Intiman, Engelen Pub & Steakhouse i Gamla Stan, Kolingen, EventShop, Wallmans på turné, Schlagerbaren på turné, Wallmans Festival på turné och Wallmans luftballong.