• OBOS BBL/

Pressinbjudan: Stockholms stad och OBOS presenterar Stadsljus – Stockholms nya landmärke i Gasverksområdet

Report this content

Den 15 december kl. 10.00 anordnar Stockholms stad och OBOS en pressträff i Norra Djurgårdsstaden för att presentera det vinnande bidraget för Stadsljus, OBOS bostadsprojekt i Gasverksområdet (tidigare Gasklocka 4) som kommer att sträcka sig 110 meter över havet.

Under pressträffen presenteras det vinnande bidraget för det parallella uppdrag som pågått sedan i maj i år. Deltar gör representanter från OBOS, Stockholms stad och det vinnande arkitektteamet.

Pressträffen är endast tillgänglig för fysiskt deltagande och material delas ut till närvarande journalister vid pressträffens start. Pressmeddelande distribueras brett i samband med pressträffens slut.

Efter pressträffen finns det möjlighet till enskilda intervjuer och att följa med till platsen där huset ska byggas (ca 5 minuters promenad).

Tid: kl. 10.00, 15 december (insläpp från kl. 9.30)
Plats: Bobergsgatan 15, Norra Djurgårdsstaden, Stockholm

Deltagare:

• Karin Wanngård, finansborgarråd, Stockholms stad
  • Torleif Falk, stadsarkitekt, Stockholms stad
  • Daniel Kjørberg Siraj, koncernchef och VD för OBOS
  • Sofia Ljungdahl, VD för OBOS Nya Hem
  • Vinnande arkitektteam (tillkännages under pressträffen)

Anmäl deltagande till pressträffen till karin.hellgren@obos.se. Meddela även eventuellt intresse för enskilda intervjuer och besök på platsen där Stadsljus kommer byggas, vilket sker efter pressträffen.

Varmt välkomna!

Stockholms stad och OBOS

Observera att pressträffen endast är för media. Intressenter och OBOS medlemmar bjuds in till ett separat evenemang.

Karin Hellgren
karin.hellgren@obos.se

OBOS är en av Norge och Sveriges ledande bostadsutvecklare. Vi är också en medlemsorganisation med över 500 000 medlemmar och en historia som sträcker sig tillbaka till 1929 då OBOS grundades. Oavsett om våra medlemmar föredrar stadsliv eller längtar efter den lantliga idyllen strävar vi efter att erbjuda bostäder som passar livets alla skeden. Vårt sortiment omfattar allt från villor till moderna flerbostadshus, i såväl storstäder som mindre orter.

Under 2022 sålde vi totalt 2 345 bostäder, varav 1 068 i Sverige. Vårt mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet i våra storstadsregioner genom boköpsmodellen OBOS Deläga, för att möjliggöra för fler att äga sin egen bostad. Vi är en aktiv del av samhället genom sponsring, vårt program "OBOS ger tillbaka" och fonden OBOS Jubel. Genom att stödja projekt och organisationer som främjar hållbarhet och samhällsengagemang strävar vi efter att göra verklig skillnad i samhället.

För mer information om OBOS, besök: www.obos.no och www.obos.se