OBOS-koncernen redovisar ett resultat om 2,37 miljarder norska kronor för 2015

Report this content

OBOS–koncernen, där OBOS Sverige AB ingår, presenterar ett resultat för 2015 om 2,37 miljarder norska kronor före skatt jämfört med 1,82 miljarder norska kronor under det föregående året. Resultatet är koncernens bästa sedan OBOS grundades 1929.

”Den svenska verksamheten i OBOS utgör en stor och snabbt växande del i OBOS-koncernen. Inom OBOS Sverige har vi antagit rollen som en ansvarstagande samhällsutvecklare och med den finansiella styrka OBOS-koncernen står för och med vår stabila och väletablerade organisation är vi beredda att leverera på dessa löften”, säger Joakim Henriksson VD för OBOS Sverige AB.

OBOS är en av Nordens främsta aktörer inom bostäder och kommersiella fastigheter, Bolaget driver även bank- och försäkringsbolag på den norska marknaden. I Sverige är OBOS framstående inom projektutveckling av bostäder och verkar också i småhusbranschen genom sina kända varumärken Myresjöhus och SmålandsVillan.

Se OBOS resultatpresentation för året 2015 av koncernchef Daniel Siraj på www.obos.no/ir

För ytterligare information kontakta:

Joakim Henriksson, VD OBOS Sverige
Tel. 070-655 88 46, e-post: joakim.henriksson@obos.se

Stefan Carlsson, Finanschef OBOS Sverige
Tel. 070-642 90 00 e-post: stefan.carlsson@obos.se

Ulrika Liiv, Kommunikationschef OBOS Sverige
Tel. 070-568 00 64, e-post ulrika.liiv@obos.se

OM OBOS

OBOS är en av Nordens främsta leverantörer av bostäder. Förutom bostadsutveckling driver OBOS också bank- och försäkringsverksamhet på den norska marknaden. Resultatet för koncernen 2015 uppgick till 2367 miljoner norska kronor före skatt.

I Sverige bedriver OBOS bostadsutveckling av högsta kvalitet genom de befintliga varumärkena Myresjöhus och SmålandsVillan samt systerbolaget Kärnhem. Inom projektutvecklingsverksamheten finns också varumärket OBOS Bostad vars verksamhet främst består i utveckling av flerfamiljshus. Genom OBOS Mark AB förvärvar bolaget mark i attraktiva områden runt om i landet. Majoriteten av produktion sker i egna fabriker i Myresjö, Vrigstad, Sävsjö och Sundsvall. Läs mer på www.obos.se

Taggar:

Citat