OBOS Sverige sponsrar Skid-SM i Umeå 24-26 mars

OBOS, en av Nordens största bostadsutvecklare, sponsrar Skid-SM i Umeå den 24-26 mars. Satsningen ingår i OBOS långsiktiga åtagande som ansvarstagande samhällsutvecklare.

”OBOS samhällsengagemang sträcker över ett såväl socialt som miljömässigt perspektiv. Det gör att vi vill vara en del av- och medverka till den samlande och inkluderande kraften i Skid-SM”, säger Håkan Hedman, Affärsutvecklingschef på OBOS Sverige i Umeå.

Svenska Skidförbundet har tagit flera initiativ i syfte att främja bland annat barn och ungdomars möjligheter att uppleva glädjen i att åka skidor. Förbundet jobbar även aktivt med att främja integration genom att skapa förutsättningar för att människor oavsett bakgrund och ålder ska kunna mötas i skidåkningen.

”Vi är mycket nöjda att OBOS vill vara med och bidra till att göra Skid-SM till en inkluderande och slagkraftig folkrörelse. Det gör att vi även i framtiden har möjlighet att se till att nya talanger får chansen att bygga vidare på vår framgångsrika tradition inom längdskidåkning”, säger Stefan Arvidsson, kommunikationsansvarig för Umeå SkidAllians.

Håkan Hedman, Affärsutvecklingschef OBOS Sverige
Tel. 073-410 13 69, e-post hakan.hedman@obos.se

T
el. 070-568 00 64, e-post ulrika.liiv@obos.se

OBOS är en av Nordens främsta leverantörer av bostäder. Förutom bostadsutveckling driver OBOS också bankverksamhet på den norska marknaden. Koncernens resultat 2016 uppgick till 2,84 miljarder norska kronor före skatt.

I Sverige bedriver OBOS bostadsutveckling av högsta kvalitet genom de befintliga varumärkena Myresjöhus och SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling samt systerbolaget Kärnhem. Genom OBOS Mark AB förvärvar bolaget mark i attraktiva områden runt om i landet. Majoriteten av produktion sker i egna fabriker i Myresjö, Vrigstad och Sundsvall. Läs mer på www.obos.se