Starkt första halvår för bostadsutvecklaren OBOS

OBOS, en av Nordens största leverantörer av bostäder, meddelar idag att man under första halvåret sålde 2330 bostäder till ett sammanlagt värde av 8,37 miljarder kronor. Det är 11 procent fler bostäder jämfört med samma period förra året och motsvarar en värdeökning av 24 procent.

- Vi har haft en mycket stark bostadsförsäljning i Sverige och Norge under det första halvåret i år och förstärker därmed vår roll som en ledande bygg- och bostadsutvecklare i Norden. Den starka försäljningen kommer att ligga till grund för en för OBOS rekordhög bostadsproduktion i år, säger koncernchef Daniel Kjørberg Siraj.

OBOS i Sverige stod under första halvåret för drygt 35 procent av de levererade bostäderna inom OBOS-koncernen.

- Sverige står inför ett rekordstort behov av bostäder och vi är glada att kunna vara med och bidra med nya bostäder av hög kvalitet som möter olika individers önskemål och behov. Med OBOS i ryggen kan vi ta steget fullt ut som en ansvarstagande samhällsutvecklare, säger Joakim Henriksson, VD för OBOS Sverige.

Varumärket OBOS etablerades på den svenska marknaden vid årsskiftet i år. I Sverige verkar OBOS också genom dotterbolagen Myresjöhus, SmålandsVillan och Kärnhem.

Joakim Henriksson, VD OBOS Sverige
Tel. 070-655 88 17, e-post: joakim.henriksson@obos.se

Johan Karlsson, VD Kärnhem
Tel. 0470-79 98 73, e-post: johan.karlsson@karnhem.se