Oboya får en order i Polen

Oboya Horticulture Industries AB (publ) (”Oboya”) har genom sitt helägda dotterbolag VEFI Europa Sp. z o.o i Skierniewice, Polen fått en order på odlingsrännor från befintlig kund i Polen. Ordervärdet uppgår till ca 1,1 MPLN, motsvarande ca 2,7 MSEK.

Ordern avser leverans av odlingsrännor till hydroponisk odlingssystem och kommer att levereras löpande under september 2019. Ordervärdet uppgår till 1,1 MPLN, motsvarande ca 2,7 MSEK.  Den befintliga kunden F.H. Nowalijka Piotr Wychowałek är ett av de ledande hydroponic odlingsbolag inom sallad och färska örter i Polen. Odlingsrännorna kommer att användas för hydroponisk odling i växthus och odlas utan jord.

VEFI grundades 1949 och har varit verksamt i 70 år och är en ledande leverantör av produkter för hydroponisk odlingssystem. Hydroponisk odlingssystem innebär odling i växthus, oberoende av klimat med möjlighet att odla året runt. Odling i hydroponisk odlingssystem sker ofta i ett slutet- och självförsörjande system.

Erik Penser Bank AB är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North. Tel: + 46 8-463 83 00
E-post: certifiedadviser@penser.se

Tel: + 86 159 6983 5999
E-post: robert.wu@oboya.cc

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam, Polen och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.