Oboya lanserar nytt produktsortiment inom växtbelysning

Oboya Horticulture Industries AB (”Oboya” eller “Bolaget”) har nyligen lanserat nytt produktsortiment inom LED växtbelysning. Det nya produktsortimentet kompletterar bolagets befintliga produktportfölj och är en del av bolagets strategi att bli totalleverantör inom odlingsindustrin. Växtbelysning är viktigt inom inomhus- och växthusodling för att uppnå optimala odlingsförhållanden.

Oboya anser att behovet av växtbelysning för den internationella marknaden är stort och drivs av global befolkningsökning, ökande levnadsstandard och inte minst tydliga trender om hållbara och närodlade livsmedel. Därför föreligger ett stort behov bland yrkesodlare att kunna odla i miljöer utan optimalt naturligt ljus och väderförhållanden. Genom växtbelysning, framförallt energieffektiva LED lampor kan odlarna optimera växtens utveckling på ett kostnadseffektivt sätt.

Efterfrågan av växthusbelysning har de senaste åren ökat kraftigt. Artificiellt ljus är en förutsättning och en smart lösning för våra kunder att skapa optimala odlingsförhållanden.

Oboya lanserar därför ett produktsortiment inom LED växtbelysning för att möta efterfrågan från marknaden samt att erbjuda helhetslösningar för våra kunder med möjlighet att göra inköp under ett och samma tak.

Erik Penser Bank AB är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market. Tel: + 46 8-463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se

Tel: + 86 159 6983 5999

E-post: robert.wu@oboya.cc

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam, Polen och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.