Oboyas styrelseordförande avgår

Oboya Horticulture Industries AB:s (”Oboya” eller Bolaget”) styrelseordförande Joachim von Scheele avgår som styrelseordförande på grund av personliga skäl.
Joachim von Scheele meddelar idag den 9 juni 2020 att han avgår som styrelseordförande. Joachim har varit styrelsemedlem sedan maj 2019 och fungerat som interim styrelseordförande sedan augusti 2019.
”Vi beklagar att Joachim har valt att lämna styrelsen och tackar honom för hans arbete för Oboya”, säger Robert Wu, VD för Oboya.

Tel: + 46 8-463 83 00
E-post: certifiedadviser@penser.se

Tel: + 46 (0) 735 63 09 35
E-post: robert.wu@oboya.se

Denna information är sådan information som Oboya Horticulture Industries AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juni 2020 kl. 14:00

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam och Polen. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.