Oboya har slutit avtal i Holland till ett uppskattad värde om 4 MEUR

Oboya Horticulture har genom sitt dotterbolag Oboya Metal i Kina slutit avtal om leveranser av blomstervagnar till K G van Vliet Verhuur B.V i Holland. Kunden är ledande aktör av försäljning och uthyrning av blomstervagnar i Europa. Avtalet uppgår till ett uppskattat ordervärde om ca 4 miljoner euro.

”Avtalet är den enskilt största ordern som Oboya tecknat. Vi har haft K.G van Vliet Verhuur som kund i flera år men det är första gången vi skriver ett säsongsavtal av denna storlek” säger Robert Wu, VD Oboya Horticulture Industries AB.

För mer information, vänligen kontakta: CEO Robert Wu, tel + 46 73 5630935

Kort om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att bli en av världens ledande totalleverantörer inom dagliga förbrukningsvaror för blom-, växt-, grönsaks- och örtodlare, samt logistikföretag. Bolagets kunder är ofta odlare eller distributörer. Tillverkning av produkterna sker i Kina, Polen och Kenya. Totalt har Oboya Horticulture Industries AB 414 personer anställda. Huvudkontoret ligger i Lerum, strax utanför Göteborg.