• Oboya/

Oboya Horticulture Industries AB tar order till Nya Zeeland och Australien till ett värde om ca 6 miljoner kr.

Oboya Horticultures dotterbolag Combipot ApS har slutit avtal om att leverera vår produkt för hemmaodling ”Potatopot” till en återförsäljare i Nya Zeeland och Australien. Ordervärdet uppgår till ca 6 miljoner kr fram till 2019. Avtalet avser i dagsläget enbart en produkt men vi arbetar med att etablera även vårt övriga sortiment.

”Det är glädjande att vi nu fått ett riktigt genombrott på den australiensiska och nya zeeländska marknaden. Avtalet avser i nuläget enbart en produkt och uppgår till 6 mkr under 3 år. Marknaden i Australien och Nya Zeeland är mycket intressant för oss och vi kommer att intensifiera arbetet med att sälja in andra produkter. Det är också positivt att vi får försäljning i de normalt svagare kvartalen 2 och 3, vilket jämnar ut våra säsongsvariationer” säger Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries.

För mer information, vänligen kontakta: VD Mikael Palm Andersson, tel + 46 0708-998070

Kort om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att bli en av världens ledande leverantörer inom dagliga förbrukningsvaror och logistik produkter till odlingsindustrin samt konsument produkter för hemmaodling och inomhusmiljö. Tillverkning sker i våra fabriker i Kina, Polen, Danmark och Kenya.