• Oboya/

Oboya Horticulture Industries ABs styrelse föreslår att Hakan Hu inväljs som ny ordinarie styrelseledamot

Report this content

Styrelsen föreslår att Hakan Hu väljs som ny ordinarie styrelseledamot i Oboya Horticulture Industries AB vid en extra bolagstämma den 30 september (kallelse till bolagsstämma kommer vederbörligen ske).

Hakan Hu är svensk medborgare men bosatt i Kina sedan många år. Hakan har bland annat en bakgrund som finanschef i Kina för Ericsson (China).

Hakan arbetar idag främst med private equity och corporate finance. Han är medgrundare och styrelseledamot i bolaget New Century Express Finance Leasing Co., Ltd. (NCE) Beijing. Bolaget arbetar främst med olika finansieringsfrågor och betalningslösningar. Bolaget finns representerat i flertalet större städer i Kina.

Hakan Hu ersätter Jan Kjellman. Styrelsearbetet inom Oboya tar mycket tid i anspråk och Jan Kjellman väljer på grund av hög arbetsbelastning att lämna uppdraget.

Frågor om Oboya Horticulture Industries AB besvaras av VD Robert Wu, tel 073 56 30 935.

Kort om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att bli en av världens ledande totalleverantörer inom dagliga förbrukningsvaror för blom-, växt-, grönsaks- och örtodlare, samt logistikföretag inom branschen. Bolagets kunder är ofta odlare eller distributörer. Tillverkning av produkterna sker i Kina, Polen och Kenya. Totalt har Oboya Horticulture 421 personer anställda runt om i världen. Huvudkontoret ligger i Lerum, strax utanför Göteborg.