Nya möjligheter för global informationsspridning

Observer etablerar samarbete med Business Wire för den nordiska marknaden.

Observer som är världsledande inom kommunikationslösningar och omvärldsbevakning tecknade idag ett samarbetsavtal för global informationsdistribution med Business Wire, för kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. - Vi är väldigt glada över samarbetet med Business Wire som har ett oerhört starkt varumärke vad gäller global informationsspridning. Genom samarbetet kan vi erbjuda våra Nordiska och Baltiska kunder helt nya tjänster för att nå ut med sin information till media och finansmarknader i samtliga eller enskilda länder världen över. - Med Business Wires nätverk kan vi ge våra kunder en internationell och kostnadseffektiv exponering av sitt budskap som är unik och som inga av våra nordiska konkurrenter kan erbjuda, säger Caspar Settergren, ansvarig för Observers affärsutveckling i den nordiska regionen. Genom samarbetet med Business Wire kommer Observers tjänster, för att snabbt och synkroniserat skicka ut information media och finansmarknaden, att kompletteras med Business Wires kanaler till medier och finansmarknaden i 150 länder. Nätverket ger kunder möjlighet att översätta sin information upp till 45 språk och sprida den effektivt. - Det gläder oss att få samarbeta med Observerkoncernen på dess hemmamarknad där bolaget är välkänt och respekterat som en innovativ marknadsledare av sina kunder bland ledande företag och organisationer i Norden, säger Cathy Baron Tamraz, CEO på Business Wire. Vi känner oss övertygade om att kunderna i de nordiska länderna kommer att se kopplingen till Business Wire som ett effektivt sätt att utöka sin kommunikation även till en global marknad. Genom Business Wires nätverk skickas per dag ca 1 000 pressmeddelanden till media, webbsajter, databaser och den globala finansmarknaden i 150 länder och på 45 språk. För ytterligare information: Caspar Settergren, affärsutvecklingschef i Norden, mobil: 0708 – 63 62 52, e-post: caspar.settergren@observer.se