• Observit/

Observit (publ) expanderar i Storbritannien – Anställer Sales Director – Public Transport

Observit (publ) tar nu ett stort steg framåt i sin expansionsstrategi i Storbritannien genom att förstärka säljstyrkan och välkomna Jim Rogers som ny Sales Director för Public Transport UK & Ireland.

”Jim kommer med en omfattande erfarenhet och ett starkt track record inom kollektivtrafiksektorn. Hans djupa branschkunskap och kundfokuserade strategi är i linje med Observits målsättning att erbjuda avancerade övervakningslösningar som förbättrar säkerhet, effektivitet och tillförlitlighet på en global marknad.” – Björn Callenfors, VD

Genom denna expansion siktar Observit på att stärka sin närvaro i Storbritannien och erbjuda skräddarsydda lösningar som möter de unika behoven hos aktörer inom kollektivtrafiken. Med över 30 000 bussar i trafik över hela landet, tar säkerheten en främsta plats i den dagliga driften. Varje buss är utrustad med upp till 17 trygghetskameror, vilket säkerställer en övervakad och trygg miljö för både passagerare och personal.

Dessa kameror spelar en avgörande roll i att förebygga brott, öka säkerheten och bidra till en känsla av trygghet ombord. Med avancerad teknik kan de övervaka olika delar av bussen, från passagerarutrymmen till förarplatsen, och även bussens yttre.

För mer information:

Björn Callenfors, VD

Observit är marknadsledande i Norden när det gäller mobil videoövervakning inom kollektivtrafiken. I kundbasen finns stora välkända bussoperatörer som Nobina, Keolis, VR samt andra transporttunga kunder som Elis. Företaget tillhandahåller programvara som en molntjänst, en SaaS-lösning (Software as a Service), och har för närvarande cirka 40 000 licenser (en licens per säkerhetskamera) anslutna över hela världen. Under 2022 förvärvade Observit de engelska företagen ICanProveIT Ltd och SITOC Ltd som en del av sin expansionsstrategi, både geografiskt och till nya affärsområden, såsom den kommersiella transportsektorn. Mer information www.observit.com