• Observit/

Observit har erhållit villkorat godkännande för upptagande till handel på Nasdaq First North Growth Market

Observit AB ("Observit" eller "Bolaget") har erhållit villkorat godkännande för upptagande av

Bolagets aktier till handel på Nasdaq First North Growth Market ("Nasdaq First North"). Första dag

för handel på Nasdaq First North är planerad till den 21 juni 2023.

Observit har erhållit ett villkorat godkännande för upptagande av Bolagets aktier till handel på

Nasdaq First North. Nasdaqs beslut är villkorat av att (i) ingenting ska inträffa i Bolaget före första dag för handel som skulle kunna föranleda en annan bedömning av börsen, (ii) senast två dagar före första dag för handel uppdaterar sin hemsida i enlighet med Regelverket, samt att (iii) Bolaget offentliggör en Bolagsbeskrivning före första dag för handel. Första dag för handel i Bolagets aktier på Nasdaq First North är planerad till den 21 juni 2023.

”Det har tagit lite tid. Det är vi medvetna om. Även om det i världen är turbulent, så känner vi oss mer stabila än någonsin. Vi är ett hälsosamt bolag med en har en stabil affär. En affär med långa kontrakt som grund. Vilket gör att vi vågar sticka ut hakan och notera oss. Idag har vi bevisat att vår produkt har en marknad i Norden. Nu har vi resurserna att berätta för resten av världen att vi finns. Vi har redan gjort hemläxan, så vi vet att de kommer att lyssna.”, Björn Callenfors, CEO

För mer information:

Björn Callenfors, VD

Observit är marknadsledande i Norden när det gäller mobil videoövervakning inom kollektivtrafiken. I kundbasen finns stora välkända bussoperatörer som Nobina, Keolis, Arriva samt andra transporttunga kunder som Elis. Företaget tillhandahåller programvara som en molntjänst, en SaaS-lösning (Software as a Service), och har för närvarande cirka 38 000 licenser (en licens per säkerhetskamera) anslutna över hela världen. Under 2022 förvärvade Observit de engelska företagen ICanProveIT Ltd och SITOC Ltd som en del av sin expansionsstrategi, både geografiskt och till nya affärsområden, såsom den kommersiella transportsektorn. Mer information www.observit.com.