ObsteCare besöker Sheik Khalifa Medical Center (SKMC) i Ajman med potentiella distributörer

Under eventet Arab Health i Dubai har Carl Ekvall, CSO i ObsteCare, haft flera intressanta möten och besöker under dagen Sheik Kalifa Medical Center i Ajman för att visa vår produkt och berätta mer om AFLÒ metoden för sjukhusets forskningsansvariga. I PM från 30 december 2021 informerade vi om den longitudinella prospektiva studie av metoden, som startar på Sheik Kalifa Medical Center inom kort.

Under det pågående hälso- och sjukvårdsevent Arab Health har Carl Ekvall även haft möjlighet att träffat distributörer i Förenade Arabemiraten med syfte att introducera dem till både AFLÒ metoden och till Sheik Kalifa Medical Center där studien genomförs.

”Det känns fantastiskt att se att vi tar steg i rätt riktning och att vi kommer i kontakt med fler och fler som visar intresse för ObsteCare och AFLÒ metoden.”, säger Helena Liljedahl, CEO ObsteCare.

För mer information, vänligen kontakta:

Helena Liljedahl, VD ObsteCare AB

Mobile: +46 70 467 30 24

E-post: Helena.liljedahl@obstecare.com

ObsteCare är ett Life-Science företag som erbjuder innovativa lösningar för förlossningsvården. Lösningarna innefattar en patenterad datorbaserad metod för övervakning av förlossningar, mät-och analysutrustning, samt diverse tillhörande utbildningspaket. Genom att mäta laktatnivån (mjölksyrahalten) i fostervatten, får förlossningspersonalen en nyckelinformation man inte tidigare haft om kvinnans och livmoderns status och förmåga. Det är ett viktigt verktyg för att individanpassa användningen av värkstimulerande dropp och skräddarsy varje förlossning. AFL®-systemet är CE-märkt i enlighet med det medicintekniska regelverket inom EU.Produkterna säljs genom egen organisation inom Norden, och via ett distributörsnätverk utanför Norden. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket (Ticker: OBST).