Sista dag för handel i teckningsoption TO3

ObsteCare AB informerar om handel i teckningsoption TO3.

För närvarande pågår nyttjandeperioden för Obstecare AB:s teckningsoptioner av serie TO3,

2020/2021 vilka emitterades i samband med bolagets emission i april/maj 2020. Teckningsoptionerna ger rätt att till lösenkursen 1,45 SEK teckna en (1) aktie. Varje teckningsoption (TO3) ger rätten att teckna 0,5 ny aktie.

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO3 på Spotlight Stock Market är den 27 maj 2022 och nyttjandeperioden avslutas den 31 maj 2022.

Notera att teckningsoptioner serie TO3 som inte avyttras senast den 27 maj alternativt nyttjas senast den 31 maj förfaller värdelösa.

Frågor angående teckningsförfarandet kan ställas direkt till bolaget på info@obstecare.com.

För mer information kontakta;

Helena Liljedahl, VD

Mobil: +46 (0) 70 467 30 24

Helena.liljedahl@obstecare.com

ObsteCare är ett Life-Science företag som erbjuder innovativa lösningar för förlossningsvården. Lösningarna innefattar en patenterad datorbaserad metod för övervakning av förlossningar, mät-och analysutrustning, samt diverse tillhörande utbildningspaket. Genom att mäta laktatnivån (mjölksyrahalten) i fostervatten, får förlossningspersonalen en nyckelinformation man inte tidigare haft om kvinnans och livmoderns status och förmåga. Det är ett viktigt verktyg för att individanpassa användningen av värkstimulerande dropp och skräddarsy varje förlossning. AFL®-systemet är CE-märkt i enlighet med det medicintekniska regelverket inom EU.Produkterna säljs genom egen organisation inom Norden, och via ett distributörsnätverk utanför Norden. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket (Ticker: OBST).