Nytt centrallager!

Ocay öppnar nytt centrallager under mars 2017 i Norrköping.

Ocay har en strävan att vara en helhetsleverantör och distribuera kompletta leveranser från lager till kund. Av denna orsak etablerar vi nu ett stort och modernt centrallager i Norrköping vilket innebär att vi minskar antalet lager till förmån för ett centrallager. Vi kommer att kunna erbjuda våra kunder ett bredare sortiment och en högre leveranssäkerhet på lagerlagda varor.

På grund av de långa avstånden i vårt land kommer vi att behålla lagret i Luleå för att ge våra kunder i Norrbotten resp. Västerbotten en fortsatt hög leveranssäkerhet.

Successivt kommer våra kunder att kopplas till det nya centrallagret i Norrköping, med start 10 mars 2017.

Detta är en omfattande process som vi kommer att genomföra med ambitionen att kunderna inte skall märka av denna förändring.

Bertil Johansson
Inköps- & Logistikdirektör

Ocay - För alla företag. Varje dag. Ocay är ett positivt, nytänkande och innovativt företag. Med 36 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, kundsupport, e-handel och branschens största säljkår, försöker vi alltid erbjuda hållbara lösningar för såväl totalekonomi för ditt företag och arbetsplats, som miljö och långsiktiga affärsrelationer.

Taggar: