OCAY FIRAR 1ÅR SOM SVERIGES LEDANDE KONTORSVARULEVERANTÖR

Report this content

I April 2014 fullbordades samgåendet mellan Kontorsvaruhuset och Gullbergs för att bilda Ocay, en rikstäckande återförsäljare av kontorsförnödenheter. Genom samgåendet skapades en av Sveriges största leverantörer av kontorsvaror med en omsättning på över en miljard kronor. Under måttot ”För alla företag. Varje dag” har Ocay framgångsrikt levererat kontorsmaterial, städartiklar, kontorsmaskiner, profilprodukter m.m. till kunder över hela landet.

Lokal närvaro, personliga relationer och tillgänglighet via multikanal har varit ledord under det första året och kommer alltjämt fortsätta så framöver.

Under ett intensivt år har det nya varumärket lanserats genom reklam i TV, radio, tidningar och Youtube men framförallt via tusentals kundmöten. Parallellt med varumärkeslanseringen har även mängder av Ocayprodukter tagits fram. Kvalitativa förbrukningsvaror som passar de flesta företag men som samtidigt är kostnadseffektiva. I sortimentet återfinns bland annat kopieringspapper, pärmar, pennor och batterier.

Den 15:e april firas ettårsjubileet med ett födelsedagskalas i Ocays 37 butiker runt om i landet. Alla kunder bjuds på kaffe & tårta och kan fynda bland kampanjpriser på Ocays egna varumärken.

Närmaste butik återfinns på ocay.se.

För mer information vänligen kontakta:

Johan Ludvigsson, Kategori och Marknadsdirektör Ocay, johan.ludvigsson@ocay.se , 0705 76 08 99

Om Ocay

Ocay, ett resultat av ett samgående under 2013 mellan Gullbergs och Kontorsvaruhuset, är en av Sveriges ledande leverantörer av förnödenheter, förbrukningsvaror och relaterade tjänster till företagskunder. Bolaget har idag 37 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, vilka tillsammans med Sveriges största säljkår på 130 säljare, kundtjänst och e-handelsplattform försörjer ca 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Ocay har 450 anställda och omsätter ca 1 miljard kronor. www.ocay.se. För alla företag. Varje dag

Taggar: