Ocay och Konica Minolta tecknar samarbetsavtal.

Ocay har i dagarna tecknat ett nytt, rikstäckande, avtal för dokumenthanteringslösningar med Konica Minolta som samarbetspartner. Genom samarbetet kommer Ocay-kunderna kunna erbjudas dokumenthanteringstjänster var än i landet man befinner sig. Genom detta avtal utökar Ocay sitt produktutbud med två marknadsledande varumärken: Sharp och Konica Minolta.

Ocay har sålt Dokumenthanteringslösningar de senaste 40 åren, avdelningen består av ca 20 medarbetare som samantaget över 270 års branscherfarenhet.

Genom samarbetet med Konica Minolta kan vi erbjuda kunderna en bredare produktportfölj samt utöka vår närvaro i andra geografier där denna typ av produkter och tjänster efterfrågas redan idag ” säger Christian Romero-Hamrin, Försäljning och Marknadsdirektör på Ocay. ”Vi är glada att Ocay valt just Konica Minolta i konkurrens med övriga leverantörer och vi ser fram emot att få vara med på Ocays tillväxtresa”. säger Rebecca Thorén, Försäljningsdirektör på Konica Minolta.

För mer information vänligen kontakta:

Christian Romero-Hamrin, Försäljning och Marknadsdirektör Ocay, christian.romero-hamrin@ocay.se
0708 47 66 97.

Om Ocay:

Ocay är en av Sveriges ledande leverantörer av förnödenheter, förbrukningsvaror och relaterade tjänster till företagskunder. Bolaget har idag 36 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, vilka tillsammans med Sveriges största säljkår på 100 säljare, kundtjänst och webshop försörjer ca 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Ocay har 350 anställda och omsätter ca 850 Msek. www.ocay.se .
För alla företag. Varje dag.

Om Konica Minolta:

Konica Minolta är ett japanskt, forskningsintensivt och ekonomiskt stabilt företag. Koncernens totala omsättning är cirka 70 miljarder kronor och antalet anställda 40 400. Konica Minolta Business Technologies, där Konica Minolta i Sverige ingår, grundades 2003. Företaget erbjuder produkter, tjänster och lösningar inom dokumenthantering och IT. Business Technologies omsätter cirka 43 miljarder kronor och har 27 000 anställda. Den övergripande strategin är att bli ett globalt tjänsteföretag inom IT och dokumenthantering. I Sverige representeras Business Technologies av dotterbolaget Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Konica Minoltas huvudkontor med centrala funktioner ligger i Stockholm