Odinwell AB (publ.) Delårsrapport Q2 2024

Report this content

Odinwell AB (”Odinwell” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapport Q2 för 2024. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (https://odinwell.com). Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten.

Andra kvartalet (2024-04-01 – 2024-06-30)

• Bolagets intäkter, genom aktivering av utvecklingskostnader, uppgick till 1 222 KSEK (1 017 KSEK).
  • Rörelseresultatet uppgick till -1 670 KSEK (-1 654 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,05 SEK (-0,06 SEK).

I parentes ovan beskrivs motsvarande period föregående år.

Väsentliga händelser under andra kvartalet

• Odinwell utser Marcus Andersson till TF VD.
  • Odinwell utvecklar sensorer för bakterietillväxt.

VD har ordet

Under kvartalet som gick så har Odinwell genomgått en rad förändringar. Den mest betydande förändringen var att vår tidigare VD Susanne Olauson har axlat rollen som styrelseordförande efter Patrik Byhmers bortgång. Susanne har gjort ett fantastiskt jobb som VD och vi är väldigt glada över att hennes kompetens kommer finnas med oss i hennes nya roll.

Rollen som VD har tagits över av mig och det är med stor entusiasm som jag tar på mig uppgiften att leda vårt företag in i nästa fas av utveckling och tillväxt. Jag har arbetat många år inom medicinteknik och har haft många olika roller inom området bland annat inom forskning, produktutveckling och kvalitet.

Som ni vet, är Odinwell i en spännande period av utveckling. Eftersom vi även på tekniksidan har omorganiserat oss så ville vi förtydliga vägen framåt genom att analysera vilka behov och funktioner som är viktiga för att skapa en attraktiv produkt och ett starkt erbjudande. Tack vare detta är vårt arbete nu mer fokuserat än tidigare och projektet går snabbt framåt. Den lösning vi arbetar med är avsedd att mäta bakterietillväxt i sår och har potentialen att revolutionera vården av sårinfektioner. Vi arbetar nu intensivt med att föra detta i hamn genom att färdigställa designen och genomföra tester för att visa en kommande partner. Vi avser vara färdiga med den här fasen under andra halvan av 2024.

Vår ledstjärna under utvecklingen är att våra lösningar skall anpassas till patienten och vården. Inte tvärt om. Det betyder att det vi tar fram skall vara bekvämt, enkelt att använda och ge värdefull information för individanpassad vård.

Medicinteknik är en bransch som lyder under ett omfattande regelverk. I takt med att vårt företag och vår produkt mognar så krävs det mer av oss. Därför kommer vi under kommande period att lägga en del resurser på våra processer och uppdatera vår regulatoriska plan.

Avslutningsvis vill jag ta detta tillfälle i akt att tacka vårt fantastiska team för deras hårda arbete och engagemang. Det är tack vare deras insatser som vi kan fortsätta att driva innovation och skapa värde för våra aktieägare och samhället i stort. Deras passion och expertis är grunden för vår framgång.

Tillsammans ser vi fram emot en ljus framtid för Odinwell. Tack för att ni är en del av denna resa.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marcus Andersson, VD Odinwell AB (publ)

Telefon: +46 (0)739 674 128
E-post:
info@odinwell.com
Hemsida: www.odinwell.com

Om Odinwell

Odinwell bedriver utveckling inom sårvårdsområdet och har tagit fram en patenterad teknologi för smarta bandage och plåster. Teknologiplattformen möjliggör kostnadseffektiv och kontinuerlig optisk mätning av sår genom att analysera förändringar i sårmiljön såsom förekomst och tillväxt av bakterier. Odinwell är noterade på Spotlight Stock Market (ODIN).