Odyssey Mobile fortsätter expandera – öppnar kontor i Stockholm

Report this content

På ett par år har London-baserade Odyssey Mobile Interaction, ett av Europas mest innovativa företag inom mobil marknadsföring, expanderat snabbt i hård global konkurrens.
Nu öppnar bolaget kontor i Stockholm och rekryterar Marcus Erlandsson som VD och Johan Hedrén som försäljningschef.

Efter flertalet lyckade annonskampanjer i Norden utvidgar nu Odyssey sin säljorganisation med ett kontor i Stockholm.
– Marknaden är stor och nordiska företag har kommit långt med att ta till sig nya former av kommunikation i nya kanaler. Det tillsammans med att vi har ett antal kunder i Norden som vi vill vara nära, har gjort att vi nu väljer att öppna kontor i Stockholm, säger Fredrik Boreström, delägare och ansvarig för new business på Odyssey Mobile.

Inom något år ska ett tiotal personer arbeta på kontoret i Stockholm. Till största delen kommer det handla om en säljorganisation med fokus på att förvalta och utveckla kundrelationerna i Norden. Utveckling och produktion kommer även fortsättningsvis ligga i London där Odysseys huvudkontor finns. Marcus Erlandsson, VD för Odyssey Mobile Northern Europe, ansvarar för den nordiska satsningen och har som uppdrag att bygga organisationen tillsammans med Johan Hedrén, som är försäljningschef.
– Johan Hedréns profil och erfarenhet från Spotify gör honom till helt rätt person att leda försäljningen i Norden, säger Marcus Erlandsson.

Marknadsföring via mobilen är en marknad med rekordsnabb tillväxt. På två år har annonsinvesteringarna mångdubblats och undersökningar visar att mobilen redan idag är den enhet som vi använder mest för att hämta information och kommunicera med.
– Mobilen är idag den enskilt viktigaste plattformen för många av våra kunder när det gäller att kommunicera med målgrupperna. Vi har kunskapen och erfarenheten för att hitta rätt metod att sprida annonsörers budskap snabbt och slagkraftigt till relevanta målgrupper. Tack vare vår egenutvecklade kommunikationsplattform m-Rich™ kan vi med intelligenta data nå rätt målgrupp med rätt information vid rätt tillfälle, säger Fredrik Boreström.

Under första kvartalet 2014 expanderar Odyssey även österut med ett nytt kontor i Singapore och man räknar med ett eller två ytterligare nya kontor under året.
– Vi verkar på en global marknad där det är oerhört viktigt att vara nära kunden. Som det ser ut nu är det norra Europa och Asien som är mest intressant för oss, säger Fredrik Boreström.

Odyssey Mobile arbetar idag med kunder som Zurich Financial Services, Warner Brothers, Lexus, Paramount Pictures, Nike, SAP, Disney, Microsoft och Samsung.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Boreström, delägare och ansvarig för new business på Odyssey Mobile, tfn: +44 785 531 3411
Marcus Erlandsson, vd för Odyssey Mobile Northern Europe, tfn: +46 8 578 866 50

Bilder för fri publicering: Anders Ekhammar, tfn: +46 707 462 579

Odyssey Mobile Interaction is a mobile advertising company, which merges media, creative and technology. We deliver high impact, rich media ad units that allow brands to communicate with their consumers on mobile devices like never before. We deliver these ads to smartphones and tablets via our advertising platform m-Rich™, which uses intelligent data to target the right ads to the right users at the right time, across our premium publishers.

Taggar: