• Offitech/

OffiTech fortsatt offensiva under 2016 – öppnar nytt försäljningskontor i Skara och ska ta 20 procent av marknaden

Report this content

OffiTech, som erbjuder it-lösningar för dokumenthantering, öppnar nytt försäljningskontor i Skara under januari 2016. Med många nya bolag och mindre företag som växer ser OffiTech Skararegionen som rätt område för bolagets fortsatta expansion. Målet är att under första året ta en 20 procentig marknadsandel i regionen. Tack vare det nya kontoret stärker Göteborgsbaserade OffiTech sin position i Västra Götaland.

– Vi vill alltid finnas nära våra kunder. Relationer och närhet till våra kunder är det som gjort oss framgångsrika under många år. Därför väljer vi nu att öppna försäljningskontor och ökar vår lokala närvaro i Skara där vi redan har ett antal kunder och ser fortsatt stor potential, säger Robert Bergqvist, vd på OffiTech.

OffiTech har under det senaste året öppnat försäljningskontor i Kalmar och har sedan något år tillbaka etablerat ett kontor i Stockholm. Strategin är tydlig; lokal närvaro för att bygga långa relationer med kunder. I Skara kommer 3-4 personer anställas för att bearbeta nya kunder, och stödja och ta hand om existerande.
– Vi söker utåtriktade personer som i första hand vill hjälpa våra kunder till ett mer effektivt arbete. Vår palett av maskiner och mjukvara går att anpassa till alla typer av verksamheter och det viktiga är att hitta rätt lösning för varje kund, säger Robert Bergqvist.

Under 2016 kommer OffiTech att fokusera på att leta efter nya regioner att öppna ytterligare försäljningskontor i. I dagsläget finns det flera regioner som är attraktiva och intressanta.
– Fokus ligger på expansion i regioner som vi tror på. Oavsett om det är att ta över existerande verksamheter eller starta upp egna säljkontor. Det viktiga är att hitta rätt människor som kan driva OffiTech lokalt och vara den partner till våra kunder som vi vill vara, säger Robert Bergqvist.

För ytterligare information kontakta:
Robert Bergqvist, vd OffiTech AB, tfn: 031-746 82 02, e-mail: robert.bergqvist@offitech.se
Bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn: 0707-46 25 79
www.offitech.se

OffiTech grundades 1990 och har under åren varit en stark leverantör av it-lösningar för dokumenthantering i Västsverige. Bolaget är märkesoberoende och har idag ett flertal lokala kontor i Sverige. OffiTech har en stor kundbas där merparten är små och medelstora företag men det finns även börsnoterade bolag och skolor bland kunderna.