David Persson ny affärsutvecklare på OK Västerbotten

OK Västerbotten har precis gjort klart med David Persson som ny affärsutvecklare. David kommer närmast från en roll som regionchef på Biltema och tillträder sin nya roll på OK Västerbotten den 29 augusti.

– Jag är superladdad och längtar efter att få hjälpa OK Västerbotten och alla stationerna att fortsätta den spännande resa de är inne på, säger David Persson. Det är hård konkurrens, men jag vet ju att varumärket OK Västerbotten är starkt.

David har gedigen erfarenhet av detaljhandel och kommer närmast från en roll som regionchef på Biltema där han har haft ansvar för åtta varuhus, 250 anställda och haft en omsättning på cirka 1 miljard. Före den tjänsten har han även varit vd och varuhuschef inom Biltema. Han har också erfarenhet från detaljhandeln på bland annat Ica, Jula och K-rauta samt även ett förflutet som stationschef hos en konkurrent.

– Kombinationen av kompetens från såväl detaljhandeln och service som försäljning och ledarskap gör att vi känner oss övertygade om att han är rätt person för uppdraget, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten.

– David Persson kommer att fortsätta att utveckla stationerna så att vi står väl rustade inför framtiden. OK Västerbotten är medlemsägt och det är våra medlemmars uttryckliga vilja att vi ska fortsätta att ha bemannade stationer runt om i hela vårt län. I det arbetet blir David Persson en viktig pusselbit.

– Stationerna är redan i dag självklara servicepunkter runt om i Västerbotten, det ska vi bygga vidare på nu, säger David Persson, som tillträder sin tjänst som affärsutvecklare den 29 augusti.

David Persson, affärsutvecklare OK Västerbotten, 070-205 05 80

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 90 000 medlemmar och driver ett hotell samt 35 bensin- och automatstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.